28
04 2021
95

Moldova Trade Forum 2021: tendințele globale în comerț

În perioada 28-30 aprilie, se desfășoară evenimentul Moldova Trade Forum 2021, ce are ca scop oferirea unei platforme pentru un dialog amplu cu participarea tuturor autorităților relevante (sectorul guvernamental și cel privat, organizațiile donatoare internaționale și mediul academic) cu privire la tendințele globale în comerț. La ediția din acest an sunt înregistrați participanți din circa 40 de țări.
 
Astfel, pe parcursul celor trei zile ale forumului vor fi discutate subiecte ce vizează impactul COVID-19 asupra IMM-urilor și măsurilor de redresare, tendințe globale pentru transformarea întreprinderilor pentru un export eficient, rolul diplomației economice în promovarea exporturilor, precum și sprijinul de recuperare pentru IMM-urile care promovează o economie inclusivă, inovatoare și ecologică.

 

Alte subiecte se referă la:

  • Avantajele comerțului electronic și ale transformării digitale în relațiile comerciale
  • Adaptarea procedurilor comerciale la noul-normal și pandemia de pandemii
  • Soluții pentru integrarea producătorilor de produse agroalimentare și textile în lanțurile valorice globale
  • Cele mai mari tendințe cu amănuntul în 2021.

 

În cadrul primei zile a forumului, Rodica Verbeniuc, directorul general al Agenției de Investiții din Moldova, s-a referit la platformele de promovare oferite de Agenție pentru creșterea capacităților de export și atragere a investițiilor, de care pot beneficia agenții economici din țara noastră.

 

Astfel, Agenția de Investiții oferă suport exportatorilor în accesarea noilor piețe de desfacere prin organizarea participării delegațiilor țării noastre la expozițiile sectoriale internaționale, organizează studii, programe și ateliere de lucru pentru sporirea capacităților și lărgirea competențelor agenților economici autohtoni.

 

După cum  a menționat directorul Agenției de Investiții, în anul pandemic 2020 activitățile Agenției au fost restructurate pe 3 direcții. Prima se referă la activitatea de comunicare, având ca scop informarea antreprenorilor privind condițiile de desfășurare a comerțului în contextul COVID-19, precum și facilitățile oferite de autorități. Cea de-a doua direcție s-a axat pe organizarea de ateliere și webinare, iar a treia direcție, destinată companiilor deschise să accese investiții străine, se referă la catalogul cu profil investițional, în care sunt incluse peste 100 de companii naționale și care conține tot spectrul necesar de informații cu acces public care sunt prezentate investitorilor străini.

 

Tot în cadrul primei zile a forumului președintele Camerei de Comerț și Industrie din Moldova, Sergiu Harea, a vorbit despre suportul pe care îl oferă instituția camerală companiilor autohtone, dar și celor străine  pentru a crește capacitățile de import/export. Astfel, CCI deține Registrul membrilor, care oferă acces pentru crearea cabinetului personal, un sistem de căutare al producătorilor, analiza și difuzarea datelor relevante pentru mediul de afaceri, precum și interacțiunea cu alte platforme. Totodată, pe parcursul ultimilor ani, CCI a lansat mai multe platforme, una dintre acestea fiind Academia Exportatorilor, prin intermediul căreia sunt oferite servicii de informare și consultanță.

 

Moldova Trade Forum 2021 va continua și pe parcursul următoarelor două zile, agenda fiind disponibilă aici.  

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.