Știri
Numărului contestațiilor înregistrate la ANSC este în creștere
- 01.01 - 30.04.2018 – 202 contestații înregistrate;
- 01.01 - 30.04.2019 – 293 contestații înregistrate;
- 01.01 - 30.04.2020 – 333 contestații înregistrate
La fel ca și în perioadele anterioare, cele mai frecvente aspecte reclamate de către operatorii economici în contestațiile formulate la rezultatul procedurilor de achiziții publice sunt:
- respingerea ofertei contestatorului ca neconformă sau inacceptabilă;
- acceptarea de către autoritatea contractantă a ofertelor altor participanţi neconforme sau inacceptabile;
- modul de punctare/evaluare a ofertei contestatorului de către autoritatea contractantă;
- neinformarea de către autoritatea contractantă, sau informarea necorespunzătoare a ofertanților privind rezultatele aplicării procedurii de atribuire.
Cu referire la contestațiile formulate de către operatorii economici pe marginea documentației de atribuire, se conturează următoarele pretenții:
- cerinţe restrictive cu privire la experienţa similară, criterii de calificare, specificaţii tehnice;
- menţionarea în cadrul documentaţiei de atribuire a unor denumiri de tehnologii, produse, mărci, producători, în general fără a se utiliza sintagma „sau echivalent”;
- aplicarea criteriilor de atribuire contrare prevederilor legale;
- neglijarea din partea autorităților contractante a obligației de a aduce clarificări asupra documentației de atribuire, refuzul de a răspunde la solicitările de clarificări, sau răspunsuri ambigui și neclare.
Astfel, chiar dacă prin Hotărârea Parlamentului nr. 55 din 17.03.2020 a fost declarată starea de urgență pe întreg teritoriul RM pe perioada 17 martie – 15 mai 2020, iar drept urmare a scăzut considerabil și numărul procedurilor de achiziții publice inițiate, totuși, numărul contestațiilor pe marginea acestora este într-o permanentă creștere.
Situația dată se explică prin faptul că au crescut numărul de contestații per procedură de achiziție publică. În medie, se observă o tendință de înregistrare câte două și chiar până la patru contestații pentru o procedură de atribuire.
Astfel, constatăm că creșterea numărului contestațiilor depuse la ANSC denotă accesibilitatea instrumentului de contestare pentru participanții la procedurile de achiziție publică și, nu în ultimul rând, nivelul sporit de încredere în soluționarea justă, rapidă și imparțială a contestațiilor depuse, fapt confirmat și de sondajele de opinii efectuate de către unele ONG-uri.
___________
1 Amintim că aceasta a fost constituită prin Hotărârea Parlamentului nr. 271 din 15.12.2016, dar activitatea, de facto, și-a început-o odată cu alegerea și numirea în funcție, prin Hotărârea Parlamentului nr. 177 din 21.07.2017 a consilierilor pentru soluționarea contestațiilor. Respectiv, activitatea de facto de înregistrare și examinare a contestațiilor pe marginea procedurilor de achiziții publice și-a început-o la data de 04.09.2017. Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
2636 vizualizări
Data publicării:
06 Mai /2020 08:01
Catalogul tematic
Noutăți | Achiziţie publică
Etichete:
contestatii | achizii publice
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.