Știri
Serviciile de plată. Mai multă eficiență și transparență
Totodată, de la determinarea echipamente de casă şi de control (pct. 40 art. 5 CF) pot fi excluse terminalele cash-in, iar la Capitolul 15 (Tipurile de încălcări fiscale şi răspunderea pentru ele) al Titlului V din Codul fiscal (Administrarea fiscală) prevederea că utilizarea echipamentului de casă și de control fără a emite bonul fiscal/documentul fiscal se sancționează cu amendă de la 5000 la 15000 lei (alin 8) art.254 se propune a fi abrogat) va fi inclusă în alin.1) al aceluiași articol.
Motivarea1 intervenției este justificată de autori în nota de informare la proiect și ține de modificarea prevederilor art. 4 din Legea nr. 114/2012 cu privire la serviciile de plată și moneda electronică.
Autorii susțin că modificările la CF, Legea nr. 548/1995 cu privire la Banca Națională a Moldovei, Legea nr. 62 /2008 privind reglementarea valutară, Legea nr. 114/2012, Legea nr. 308/2017 cu privire la prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului au fost elaborate în contextul transpunerii Directivei UE 2015/2366 privind serviciile de plată în cadrul pieței interne și este o acțiune de continuitate și de stabilire a unui cadru juridic armonizat, care ar trebui să conducă la o mai mare eficiență și transparență a domeniului serviciilor de plată în ansamblu, sporind în același timp încrederea consumatorilor într-o piață armonizată a plăților.
Actualizarea și completarea cadrului existent privind serviciile de plată cu norme care vor consolida transparența, inovarea și securitatea în domeniul plăților, punând accent pe nevoile legitime ale consumatorilor, se mai menționează în nota de argumentare la proiect. Promovarea noilor prevederi urmărește atingerea obiectivelor enumerate supra într-un mod neutru din punct de vedere tehnologic, care să rămână valabil pe măsură ce serviciile de plată evoluează permanent.
______________________________________
1 S-a suplinit lista activităților ce intră sub incidența legii cu încă 2 domenii: serviciile de inițiere a plății, serviciul de informare cu privire la conturi.
Totodată, în vederea transpunerii fidele a prevederilor Directivei (UE) 2015/2366, a fost exclus serviciul ce ține de „executarea operațiunilor de plată în cazul în care consimțământul plătitorului pentru executarea operațiunii de plată este exprimat prin intermediul oricăror dispozitive de comunicație electronică [...]”, care se încadrează, de fapt, în serviciile enumerate la art. 4, în calitate de parte a operațiunii de plată. Această modificare vine să aducă claritate în partea ce ține de modalitatea de prestare a serviciilor și serviciul prestat de facto, în cadrul serviciului stipulat la art. 4 alin (1) pct. 7) se crea confuzia că un prestator care deține licență pentru prestarea acestui serviciu poate executa orice operațiuni de plată atât timp cât acestea erau realizate prin dispozitive de comunicație electronică, fapt ce nu intra în scopul autorului la momentul elaborării acestei prevederi (în acest sens, pentru alinierea cadrului normativ tangent, prezentul proiect prevede modificarea inclusiv a unor prevederi din Codul fiscal nr. 1163/1997).
Dispozițiile finale ale legii conțin prevederi suficiente pentru a asigura tranziția prestatorilor care dețin licență pentru acest serviciu la un nou tip de licență fără costuri pentru reperfectare. Banca Națională va acorda suportul necesar, conform atribuțiilor, pentru a reîncadra activitatea acestora în serviciile de plată existente la art. 4 alin. (1) din Legea nr. 114/2012 cu privire la serviciile de plată și moneda electronica.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
958 vizualizări
Data publicării:
24 Martie /2022 07:58
Catalogul tematic
Administrare fiscală | Noutăți
Etichete:
proiect de lege | aviz | Codul fiscal | modificări și completari | guvern Moldova
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.