Știri
SIA „e-Factura”, lansat în exploatare industrială
Autentificarea în cadrul sistemului se efectuează prin intermediul serviciului guvernamental de autentificare și control (MPass). Contribuabilii pot utiliza SIA „e-Factura”, manifestându-se în rolurile de „Furnizor”, „Cumpărător” și „Transportator”.
Regulamentul prevede utilizarea atât a „ciclului lung”, cât și a „ciclului scurt” de viață a facturii fiscale. În cazul utilizării „ciclului lung” completarea, semnarea, transmiterea și recepționarea facturilor fiscale electronice se efectuează prin intermediul SIA „e-Factura”. Originalul facturii fiscale emise prin ciclul lung se consideră a fi documentul electronic, iar exemplarele imprimate pe suport de hârtie se consideră a fi copii.
În același timp, la utilizarea „ciclului scurt” de viață a facturii fiscale, în cazul în care în SIA „e-Factura” este înregistrat doar „Furnizorul”, precum și în cazul în care alți participanți sunt înregistrați în sistem, însă nu și-au manifestat acceptul de a primi facturi fiscale în formă electronică în raport cu „Furnizorul” respectiv, factura fiscală se va crea și va fi semnată în formă electronică de către „Furnizor”, după care acesta o va tipări pe suport de hârtie, o va semna cu semnătură olografă și o va transmite celorlalte părți (Transportator, Cumpărător) spre acceptare și semnare olografă.
În cazul livrării serviciilor, semnătura olografă pe exemplarul furnizorului nu este obligatorie. Originalul facturii fiscale emise prin „ciclul scurt” se consideră a fi documentul imprimat pe suport de hârtie, care va conține semnătura olografă a „Furnizorului”, care a semnat electronic pentru obținerea seriei și numărului facturii fiscale, care se generează de sistem în mod automat în procesul aplicării semnăturii electronice de către „Furnizor” în cadrul SIA „e-Factura”, atât pentru facturile fiscale semnate în cadrul SIA „e-Factura”, cât și prin API (un set de definiții de sub-programe, protocoale si unelte pentru programarea de aplicații şi software).
Data livrării facturii fiscale poate fi stabilită de către contribuabil atât în trecut, cât și în viitor, ținându-se cont de data efectivă a livrării mărfurilor/serviciilor. Data eliberării și/sau data livrării pot fi modificate centralizat pentru mai multe facturi fiscale noi create.
La recepționarea de către „Cumpărător” a facturii fiscale electronice expediate de către „Furnizor” prin SIA „e-Factura”, acesta o poate respinge, poate expune acceptul prealabil sau să o accepte prin aplicarea semnăturii electronice de autentificare.
Regulamentul descrie și procedura de anulare a facturilor fiscale, care poate fi efectuată doar de către contribuabilul „Furnizor” care a emis facturile fiscale. SIA „e-Factura” asigură posibilitatea anulării cu indicarea motivului atât în cazul ciclului scurt cât și în cazul ciclului de viață lung și se realizează cu acceptul ambelor părți implicate în tranzacție.
Corectarea facturii fiscale presupune anularea cele întocmite și semnate cu date eronate sau necesare a fi ajustate, crearea unei noi facturi fiscale conform procedurii reglementate, unde data livrării mărfurilor/serviciilor va corespunde cu data livrării conform facturii fiscale anulate, iar data eliberării facturii fiscale va fi indicată data perfectării nemijlocite a facturii fiscale, cu întocmirea unei note contabile, care se atașează în compartimentul „Documente anexate”.
Facturile fiscale generate în SIA „e-Factura” se înregistrează în Registrele de procurări și de vânzări și în Anexele la Declarația privind TVA în modul stabilit de legislația în vigoare.
Potrivit Ordinului publicat, se abrogă Ordinul Inspectoratului Fiscal Principal de Stat nr. 562 din 04.04.2014 cu privire la aprobarea Regulamentului cu privire la sistemul informațional automatizat de creare și circulație a facturilor fiscale electronice „e-Factura”.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
1731 vizualizări
Data publicării:
01 Iulie /2020 08:01
Catalogul tematic
Servicii electronice | Noutăți
Etichete:
e-Factura | exploatare | ordin SFS | monitorul.fisc.md
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.