Știri

Externalizarea funcțiilor și activităților societățile de asigurare / reasigurare

Conform Legii nr.92/2022 privind activitatea de asigurare sau de reasigurare, societatea de asigurare sau de reasigurare are dreptul de a externaliza funcţiile și activitățile legate de activitatea de asigurare sau de reasigurare, după obținerea aprobării prealabile a autorității de supraveghere (Banca Națională a Moldovei).

 

În acest sens, Banca Națională a Moldovei a propus pentru consultări publice proiectul Regulamentului privind externalizarea funcțiilor și activităților legate de activitatea de asigurare sau de reasigurare de către societățile de asigurare sau de reasigurare, care poate fi consultat până la 15 martie curent. Regulamentul va stabili cadrul normativ aferent externalizării funcțiilor și activităților legate de activitatea de asigurare sau de reasigurare, care include cerințe minime privind evaluarea furnizorului de către societatea de asigurare sau de reasigurare, cerințe minime față de contractul de externalizare, particularitățile externalizării funcțiilor și activităților, modul de administrare a riscurilor asociate externalizării, aprobarea prealabilă și raportarea externalizării.

 

Conform art. 43 din Legea nr.92/2022, pot fi externalizate următoarele funcții-cheie: funcția actuarială, funcția de management al riscului, funcția de conformitate și funcția de audit intern. Totodată, la externalizarea funcțiilor și activităților se interzice externalizarea atribuțiilor organelor de conducere ale societății de asigurare sau de reasigurare; delegarea subcontractării activităților externalizate (externalizare în lanț) și desfășurarea activităților de către organele de conducere și personalul furnizorului de servicii de externalizare în cadrul societăților de asigurare sau de reasigurare.

 

Decizia privind externalizarea unor funcții și activități se adoptă de către consiliul societății de asigurare sau de reasigurare și va cuprinde cel puțin următoarele:

a) criteriile necesare determinării dacă funcția sau activitatea trebuie să fie externalizată;

b) impactul externalizării asupra activității societății;

c) mecanismele de raportare;

d) modalitatea de selectare a furnizorului de servicii de externalizare, frecvența evaluării calității acestor servicii;

e) condițiile care trebuie îndeplinite de furnizorul de servicii de externalizare;

f) furnizorul selectat, cu datele de identificare (IDNO, adresa, administratorul, genurile de activitate, capacitățile financiare etc.);

g) metodele și procedura de monitorizare a conformității și eficienței privind implementarea externalizării;

h) temeiurile de încetare a externalizării;

i) alte componente care trebuie incluse într-un contract de externalizare.

 

Proiectul Regulamentului privind externalizarea funcțiilor și activităților legate de activitatea de asigurare sau de reasigurare de către societățile de asigurare sau de reasigurare poate fi consultat aici. Propunerile și recomandările la proiect pot fi expediate la adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, MD-2005, mun. Chișinău sau în format electronic pe adresa: official@bnm.mdsecretariat@bnm.md.

 

author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

769 vizualizări

Data publicării:

04 Martie /2024 08:00

Catalogul tematic

Asigurare socială de stat | Noutăți

Etichete:

asigurare | activitate | functii

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon