Nr. | Întrebare | Răspuns |
---|
1 | Ce sunt tichetele de masă electronice | Tichetele de masa pe suport electronic sunt, la fel ca si in cazul tichetelor de masa pe suport de hartie, bonuri de valoare dedicate exclusiv alocatiei inidividuale de hrana a salariatilor. |
2 | Este obligatorie pentru angajatori alegerea suportului card pentru acordarea tichetelor de masa? | Nu este obligatorie alegerea suportului card pentru acordarea tichetelor de masa. Angajatorii pot opta fie pentru acordarea tichetelor de masa pe suport de hartie, fie pentru tichete de masa electronice, fie pentru comenzi mixte.
La alegerea suportului de hartie sau card trebuie avute in vedere mai multe aspecte, cum ar fi: - preferintele si obiceiurile de consum ale salariatilor; - fluctuatia de personal; - reteaua de parteneri comercianti care accepta tichete de masa pe suport de hartie, mult mai extinsa decat cea care accepta tichete de masa electronice; - amplasarea geografica a angajatorului si domiciliul salariatilor; - gradul de familiarizare a salariatilor cu platile electronice; - costurile aferente fiecarui tip de tichet in parte; - timpul de livrare a cardurilor/tichetelor de masa pe suport de hartie - logistica specifica fiecarui tip de tichete in parte; |
3 | Ce costuri are angajatorul daca acorda tichete de masa electronice? | La fel ca in cazul tichetelor de masa pe suport de hartie, costurile angajatorului difera in functie de numarul de beneficiari si numarul de adrese de livrare. Cu toate acestea, costurile pentru achizitionarea de tichete de masa electronice Edenred MD vor fi similare cu costurile aferente tichetelor de masa pe suport de hartie, aplicandu-se in plus doar costurile cu emiterea cardurilor (suportului de plastic). |
4 | Ce comisioane platesc companiile care achizitioneaza tichete de masa electronice? Comisioanele se platesc lunar?
| Comisionul va fi achitat la fiecare comanda de incarcare a cardurilor de tichete de masa si acesta acopera absolut toate cheltuielile legate de administrare a cardurilor si a sumelor incarcate pe acestea |
5 | Pot fi comandate in paralel atat tichete de masa pe suport de hartie pentru o parte a salariatilor cat si tichete de masa electronice pentru alti angajati din cadrul aceleiasi companii?
| Da, angajatorii pot opta pentru comenzi mixte (tichete de masa pe suport de hartie si tichete de masa electronice), in functie de preferintele lor si ale salariatilor.
|
6 | Este posibila alimentarea cardurilor de tichete de masa cu alte sume decat cele destinate alocatiei de hrana?
| Nu este permisa alimentarea cardurilor de tichete de masa cu alte sume decat cele destinate alocatiei individuale de hrana.
|
7 | Unde pot fi utilizate tichetele de masa electronice (cardurile de tichete de masa)
| Tichetele de masa pe suport electronic pot fi utilizate exclusiv in reteaua de parteneri comercianti cu care operatorul de tichete de masa a semnat contracte de colaborare si care detin tehnica necesara incasarilor cu card.
|
8 | Daca un comerciant accepta tichete de masa pe suport de hartie inseamna automat ca accepta si tichete de masa electronice?
| Daca un comerciant primeste ca modalitate de plata tichetele de masa pe suport de hartie nu inseamna automat ca primeste si tichete de masa electronice. Chiar daca sunt emise de catre acelasi operator, pentru fiecare tip tichete de masa in parte trebuie semnate acorduri de colaborare intre operator si comerciant. Deasemenea, comerciantii trebuie sa aiba si tehnica necesara acceptarii tichetelor de masa electronice |
9 | Cardurile de tichete de masa pot fi uitlizate la bancomate pentru retragereea de numerar?
| Cardurile de tichete de masa nu pot fi utilizate pentru retragerea de numerar sau transferuri de fonduri. Acestea se pot utiliza exclusiv in reteaua de parteneri comercianti ai operatorului si doar pentru achizitionarea de produse alimentare.
|
10 | Ce se intampla cu cardul daca un angajat pleaca din companie? Poate fi transferat unui alt salariat?
| Cardul de tichete de masa ramane in posesia salariatului pentru care a fost emis pentru a-i permite acestuia sa utilizeze sumele disponibile sau poate fi retras de catre angajator daca pe card sunt incarcate sume necuvenite. Cardul nu poate fi transferat de la un salariat la altul.
|
11 | Care este valabilitatea sumelor incarcate pe cardurile de tichete de masa?
| La fel ca in cazul tichetelor de masa pe suport de hartie, valabilitatea tichetelor de masa electronice este de 6 luni de la data emiterii |
12 |
Poate fi utilizat cardul de tichete de masa in cazul transferului salariatului de la o companie la alta?.
| In cazul in care un salariat se transfera de la o companie la alta, chiar si in cadrul aceluiasi grup de firme, noul angajator trebuie sa comande salariatului un card de tichete de masa. Cardul de tichete de masa nu este transferabil de la o companie la alta, chiar daca este emis pe numele aceluiasi salariat.
|
13 | Cine plateste daca salariatul isi pierde cardul de tichete de masa de mai multe ori?
| Cheltuielile aferente acordarii tichetelor de masa nu pot fi transferate de la angajator la salariat. Prin urmare, chiar in situatia pierderii repetate a cardurilor de tichete de masa, angajatorul va suporta contravaloarea emiterii unui nou card.
|
14 | Daca angajatorul plaseaza comenzi mixte (hartie si card), trebuie plasate comenzi separate?
| Da, in situatia comenzilor mixte (suport de hartie si carduri), angajatorul va plasa 2 comenzi iar operatorul va emite 2 facturi fiscale, aferente fiecarui tip de tichete de masa in parte. Deasemenea, angajatorul va face 2 plati catre operator, in conturi distincte pentru fiecare tip de comanda in parte.
|
15 | Ce se intampla daca salariatul pierde cardul de tichete de masa?
| In cazul pierderii sau furtului, cardul de tichete de masa trebuie blocat imediat pentru a nu se pierde sumele incarcate pe acesta.
|
16 | Salariatii sunt taxati pentru plata cu tichete de masa electronice?
|
Conform legii, este interzis angajatorilor sa taxeze in vreun fel salariatii sau sa diminueze valoarea tichetelor de masa electronice. Toate costurile cu acordarea tichetelor de masa electronice sor fi suportate de catre angajator.
|
17 | Utilizatorii pot cheltui orice suma doresc de pa cardurile de tichete de masa?
| Da, utilizatorii au libertatea sa cheltuie orice suma doresc din fondurile disponibile pe cardurile de tichete de masa. Nu exista un minim obligatoriu iar suma maxima reprezinta totalul fondurilor disponibile pe card la momentul respectiv.
|
18 | Ce se intampla daca ulterior platii cu cardul de tichete de masa utilizatorul doreste sa returneze un produs?
| Termenul si conditiile in care pot fi returnate produse, precum si modalitatea de restituire a contravalorii acestora sunt reglementate in cadrul politicii de retur a fiecarui comerciant in parte
|
19 | Persoanele fizice care doresc carduri de tichete de masa se pot adresa direct operatorului pentru a le comanda?
| Comenzile de carduri de tichete de masa se pot procesa doar in baza unei comenzi ferme confirmate de catre compania angajatoare, care are semnat un contract client cu operatorul, folosind fisierul de comanda agreat.
|
20 | Care este termenul de plata a comenzilor de tichete de masa electronice?
| Fie ca sunt comenzi de tichete de masa pe suport de hartie, fie tichete de masa pe suport electronic, plata acestora se efectueaza in avans?
|
8491 vizualizări
Data publicării:
10 Septembrie /2018 10:03
Catalogul tematic
Administrare fiscală | Noutăți
Etichete:
tichete de masa | Edenred | intrebari raspunsuri
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.