31
10 2019
694

Conceptul SIA „Registrul electronic al angajaților”, prezentat contribuabililor mari

Astăzi, 31 octombrie 2019, zece contribuabili mari au asistat la o nouă ședință publică la Serviciul Fiscal de Stat, în cadrul căreia a fost prezentat proiectul SIA „Registrul electronic al angajaților”. Conceptul este discutat cu mediul de afaceri în cadrul întrunirilor organizate de către SFS pentru a compila și analiza propunerile înaintate de către practicieni și pentru a crea un sistem util pentru viitorii utilizatori. În cadrul întrunirilor care au avut loc anterior cu contribuabilii din domeniile HoReCa, construcțiilor, transporturilor, cu reprezentanții Confederației Naționale a Sindicatelor, a asociațiilor contabililor și companiilor de audit au fost aduse la cunoștință date și elemente ale Conceptului „Registrul electronic al angajaților”, cum ar fi: - scopul și necesitatea formării unei resurse informaționale unice privind evidența persoanelor angajate pe teritoriul Republicii Moldova; - beneficiile implementării sistemului pentru angajați, angajatori și instituțiile statului; - etapele și modul de creare a Registrului electronic al angajaților, prin completarea automatizată a datelor existente în cadrul sistemelor informaționale ale statului și completarea manuală de către angajatori a unor date aferente raportului de muncă; - modul de accesare a Registrului electronic al angajaților prin intermediul „Cabinetului personal al contribuabilului”, care este în proces de implementare și va oferi posibilitatea de gestionare online a accesului la serviciile fiscale electronice; - elemente de bază ale sistemului „Registrul electronic al angajaților” și funcționalități; - structura și modul de completare a datelor în cadrul sistemului; - legătura „Registrului electronic al angajaților” prin încărcare de fișiere sau API cu alte sisteme interne de evidență a angajaților din cadrul entităților, pentru excluderea dublei evidențe a raporturilor de muncă; - modul de generare a extraselor individual de către angajat sau de către angajator cu datele conținute în acestea. Sistemul „Registrul electronic al angajaților”, după elaborare, va fi lansat în regim pilot, cu o perioadă de tranziție și testare a funcționalităților acestuia, pentru a oferi posibilitatea completării datelor necesare și a efectua lucrări de îmbunătățire a sistemului. Lucrările de elaborare a sarcinii tehnice și nemijlocit a SIA „Registrul electronic al angajaților” vor fi inițiate din momentul definitivării conceptului acestuia, pentru a lua în calcul toate propunerile mediului de afaceri și ale autorităților publice. La etapa actuală Serviciul Fiscal de Stat contează pe participarea activă a angajatorilor și potentaților angajatori la discuții, înaintarea propunerilor concrete și constructive privind sistemul în proces de elaborare la adresa de e-mail: rea@sfs.md.

via | www.sfs.md

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.