Monitorul SFS
Peste 70% din serviciile Serviciului Fiscal de Stat sunt prestate în format digital
Serviciul Fiscal de Stat are drept prioritate dezvoltarea și digitalizarea serviciilor electronice eficiente și calitative pentru contribuabili în vederea majorării gradului de conformare fiscală și crearea unui climat favorabil mediului de afaceri.
În prezent, 73,68% din serviciile ale cărui proprietar este Serviciul Fiscal de Stat, sunt prestate în format digital, conform listei:
- Certificat de atestare în calitate de plătitor de TVA în conformitate cu standardele UE;
- Certificat de rezidență;
- Certificat privind lipsa sau existența restanțelor față de buget;
- Oferirea accesului la serviciile fiscale electronice și interacțiunea cu contribuabilii în mediul online;
- Autorizarea centrelor de asistență tehnică pentru echipamentele de casă și control;
- Certificat de atribuire a codului fiscal;
- Comanda seriei și diapazonului de numere pentru documentele primare;
- Formulare tipizate de documente primare cu regim special;
- Înregistrarea activității de prelucrare și/sau fabricare a mărfurilor supuse accizelor;
- Înregistrarea on-line a contribuabililor;
- Înregistrarea și sigilarea echipamentelor de casă și de control;
- Înregistrarea subdiviziunilor/obiectelor impozabile;
- Confirmarea privind veniturile obținute în Republica Moldova de persoanele fizice cetățeni ai Republicii Moldova;
- Eliberarea/prelungirea patentei de întreprinzător.
Serviciile fiscale electronice pot fi accesate prin intermediul Sistemului Informațional Automatizat „Cabinetul personal al contribuabilului” (în continuare – SIA „CPC”) de pe pagina-web oficială a instituției www.sfs.md, cu excepția Certificatului de atestare în calitate de plătitor de TVA în conformitate cu standardele UE și Certificatului privind lipsa sau existența restanțelor față de buget, care se accesează exclusiv prin intermediul MCabinet.
Confirmarea privind veniturile obținute în Republica Moldova de persoanele fizice cetățeni ai Republicii Moldova poate fi solicitată online atât prin intermediul MCabinet, cât și prin intermediul SIA „CPC”.
Ghidul de utilizare a serviciilor prin intermediul SIA „CPC” poate fi găsit aici.
Autentificarea în cadrul SIA „CPC” are loc prin intermediul serviciului guvernamental de autentificare și control al accesului – MPass, prin următoarele metode:
- semnătura electronică eliberată pe dispozitiv criptografic de la I. P. „Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică” sau de la I.P. „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe”;
- semnătura mobilă eliberată de operatorii de telefonie mobilă.
Procesul de solicitare și obținere a semnăturii electronice/mobile este specifică fiecărui prestator de servicii de certificare. Mai multe detalii la subiect pot fi consultate aici.
Autoritatea fiscală încurajează toți contribuabilii să opteze pentru utilizarea serviciilor fiscale electronice, datorită beneficiilor care le oferă și anume: economie de timp, simplitatea prezentării declarației datorită faptului că sistemul informațional pune la dispoziție o declarație precompletată cu datele care le deține deja Serviciul Fiscal de Stat.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
326 vizualizări
Data publicării:
19 Septembrie /2024 10:30
Catalogul tematic
Noutăți fiscale | Servicii electronice
Etichete:
digitalizare | Servicii electronice fiscale
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.