Știri
Prioritățile SFS pentru următoare perioadă: dezvoltarea sistemelor fiscale electronice și conlucrarea cu contribuabilii
Începând cu 1 iulie 2023, toți agenții economici contribuabili mari (persoane juridice) pentru perioada 2021-2022, conform Ordinului SFS nr. 635 din 21.12.2020, urmează să utilizeze echipamentele de casă și de control conectate la SIA „Monitorizarea electronică a vânzărilor” (SIA MEV). În acest sens, una din prioritățile autorității fiscale pentru perioada următoare este oferirea suportului necesar celor circa 400 de agenți economici care urmează să își conecteze ECC la SIA MEV. Despre aceasta a menționat directorul Serviciului Fiscal de Stat, Petru Rotaru, în cadrul unui club de presă.
Tot în acest context amintim că, pentru facilitarea conectării contribuabililor menționați la SIA „Monitorizarea electronică a vânzărilor”, Serviciul Fiscal de Stat a lansat în anul 2022 linia de suport distinctă din cadrul Centrului unic de apel al SFS, cu privire la gestionarea SIA „MEV”.
Totodată, directorul SFS, a menționat că, pentru perioada următoare, o altă prioritate a autorității fiscale este modificarea Ordinului nr. 320/2019 privind aprobarea Regulamentului cu privire la efectuarea controlului de către Serviciul Fiscal de Stat. Acest Regulament stabilește metodele și tehnicile consolidate de organizare a controlului fiscal, însă este nevoie de actualizat aceste reglementări pentru a concretiza unele aspecte cum ar fi drepturile și obligațiile contribuabilului supus controlului, precum și ale inspectorului. După cum a comunicat șeful SFS, propunerile mediului de business deja sunt colectate, urmând a fi analizate și consultate, iar în luna iulie urmează deja a fi aprobat noul Regulament.
Obiectivul nostru în cadrul controalelor fiscale nu constă în sporirea încasărilor, dar în creșterea nivelului de conformare și conștientizare a contribuabilului, a adăugat Petru Rotaru.
În același timp, SFS urmează să simplifice procedurile de obținere a certificatului de rezidență fiscală, care se utilizează în cazul în care contribuabilii înregistrați pe teritoriul RM intră în relații contractuale cu nerezidenți, în scopul beneficierii de prevederile convențiilor (acordurilor) pentru evitarea dublei impuneri, încheiate între RM şi alte state și a certificatului privind atestarea impozitului pe venit achitat de către nerezidenți în RM (Forma 3-DTA17) prin care se confirmă venitul obținut şi impozitul pe venit achitat în RM de nerezident. În momentul de față, acestea se eliberează de direcțiile deservire fiscală, însă pe viitor SFS va oferi posibilitate contribuabililor să le obțină online.
De asemenea, un obiectiv al SFS este implementarea prevederilor ce vizează schimbul automat de informații privind conturile financiare, în conformitate cu Acordul multilateral al autorităților competente pentru schimbul automat de informații privind conturile financiare, Serviciul Fiscal de Stat fiind autoritatea competentă în efectuarea schimbului automat de informații privind conturile financiare conform prevederilor Acordului. În acest sens, actualmente, se elaborează sistemul informațional ce va asigura acest schimb de informații și se conlucrează cu instituțiile financiare raportoare. Mai multe detalii despre acest subiect vedeți aici.
Alte subiecte discutate au vizat: bonurile fiscale electronice, efectuarea vizitelor fiscale, organizarea întrunirilor cu asociațiile de business, trecerea de la patenta de întreprinzător la activitatea independentă și dezvoltarea sistemelor fiscale electronice (îndeosebi SIA e-Factura) .
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
1034 vizualizări
Data publicării:
23 Iunie /2023 21:41
Catalogul tematic
Administrare fiscală | Noutăți fiscale
Etichete:
administrare fiscala
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.