Știri
Procesul de eliberare a licențelor și autorizațiilor pentru desfășurarea activităților din domeniul justiției va fi automatizat
Procesul de înregistrare și evidență a datelor despre profesiile juridice va fi digitalizat și se va efectua prin intermediul Sistemului Informațional „Platforma Integrată a Profesiilor Juridice” (SI PIPJ). Scopul SI PIPJ este implementarea modelului digitalizat de administrare a datelor profesiilor juridice conexe justiției prin substituirea registrelor de evidență manuală cu registrul automatizat de prelucrare a informației, care va permite înregistrarea, evidența și generarea automată de documente, precum și elaborarea rapoartelor statistice.
În Monitorul Oficial din 9 aprilie curent a fost publicată Hotărârea nr. 148 din 28 februarie cu privire la aprobarea Conceptului Sistemului Informațional „Platforma Integrată a Profesiilor Juridice”.
Astfel, implementarea SI PIPJ va contribui la: sistematizarea electronică a datelor despre profesiile juridice conexe justiției; îmbunătățirea cadrului de evidență a datelor; asigurarea implementării mecanismelor automatizate privind schimbul de date cu alte sisteme informaționale, care vor spori fluxul automatizat de date între autoritățile publice; reducerea gestionării datelor pe suport de hârtie, precum și la eficientizarea și sporirea transparenței activității de înregistrare și evidență a datelor despre profesiile juridice conexe justiției.
SI PIPJ reprezintă un sistem informațional compus din trei componente informaționale distincte:
1) Registrul de Stat al Profesiilor Juridice - fiind destinat evidenței, prelucrării și utilizării datelor profesiilor juridice conexe justiției și entităților specifice domeniului;
2) Cabinetul Profesionistului - utilizat de către persoanele care practică profesiile juridice conexe justiției în scop de gestionare individuală a profilului personal;
3) Sistemul de Gestionare a Dosarelor de Mediere.
Sistemul Informațional „Platforma Integrată a Profesiilor Juridice” va permite automatizarea proceselor de eliberare a licențelor, atestatelor și autorizațiilor pentru desfășurarea activităților profesionale conexe domeniului justiției, precum și automatizarea procesului de înregistrare a formelor de organizare a profesiilor juridice, a proceselor de ținere a evidențelor privind suspendarea activității profesionale, aplicarea sancțiunilor disciplinare sau de altă natură, încetarea activității profesioniștilor, precum și monitorizarea procesului de instruire profesională continuă, ceea ce va asigura partajarea informațiilor cu alți actori relevanți din sectorul justiției în mod electronic.
Implementarea sistemului va fi asigurată de Ministerul Justiției și Agenția Resurse Informaționale Juridice.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
473 vizualizări
Data publicării:
10 Aprilie /2024 08:00
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
acte juridice | justiție | autorizatie | activitatea de licențiere
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.