Știri

Produsele locale vor avea un brand unic

Până la finele lunii iunie curent se planifică lansarea unei inițiative speciale de promovare a Produsului Local, ce presupune o campanie amplă de comunicare. Campania respectivă va fi desfășurată cu susținerea Camerei de Comerț și Industrie, cu participarea producătorilor locali, rețelelor de retail, asociațiilor de afaceri și a organizațiilor de suport în domeniul afacerilor. Campania presupune elaborarea și promovarea unei identități vizuale comune a produsului local. Despre aceasta s-a anunțat în cadrul unei ședințe pe platforma Consiliului Economic pe lângă Prim-ministru.

 

Tot în cadrul ședinței respective s-a prezentat proiectul Programului de Dezvoltare a Competitivității Producătorilor Locali, elaborat la inițiativa Prim-ministrului Dorin Recean, de către Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării și Organizația pentru Dezvoltare și Asistență (ODA).

 

Astfel, scopul Programului este creșterea economică durabilă prin sporirea competitivității produselor și serviciilor întreprinderilor din Republica Moldova și include următoarele 4 componente:

  • Componenta I – Vizibilitate și promovare;
  • Componenta II - Facilitarea accesului la serviciile de consultanță;
  • Componenta III - Facilitarea accesului și extinderea pe piețe prin cofinanțarea cheltuielilor;
  • Componenta IV – Monitorizare și evaluare beneficiarilor (perioada de monitorizare a beneficiarilor Programului va fi timp de 24 de luni din momentul transferării ultimei tranșe a finanțării nerambursabile de către ODA).

 

La Program vor putea participa întreprinderile definite ca ÎMM conform Legii nr. 179/2016 cu privire la întreprinderile mici și mijlocii, care întrunesc cumulativ următoarele criterii: ÎMM înregistrate în Registrul de stat al persoanelor juridice din Republica Moldova; au prezentat situații financiare anuale Biroului Național de Statistică pentru cel puțin ultimii 2 ani de activitate consecutivi, perioada în care demonstrează o creștere continuă a profitului și/sau venitului din vânzări (cu excepția anilor în care au fost declarate stare de urgență; nu sunt parte a unui grup de întreprinderi al cărui număr de angajați și venituri din vânzări sau active totale deținute cumulativ depășesc condițiile pentru definirea ÎMM stabilite la art. 4 din Legea nr. 179/2016.

 

Programul se preconizează a fi implementat pe o perioadă de 36 luni, cu posibilitate de extindere a acestuia.

 

Ca impact, se planifică că 20% din întreprinderile participante la Program vor majora exportul producției proprii și serviciilor cu 10% într-un termen de 12 luni după implementarea proiectelor finanțate. De asemenea, se așteaptă la creșterea reală a productivității întreprinderilor beneficiare a programului cu 10% peste 12 luni după implementarea proiectelor finanțate.

 

Întreprinderile mici și mijlocii din Moldova - care reprezintă un segment important al economiei naționale, a constituit în anul 2022 circa 99,2% din numărul total al întreprinderilor, deținând 65,6% din total numărul mediu de salariați al întreprinderilor și contribuind cu 42,7% la formarea PIB în 2021.

author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

427 vizualizări

Data publicării:

15 Mai /2024 08:00

Catalogul tematic

Taxele locale | Noutăți

Etichete:

produse autohtone | producatori locali | autorităţile locale | brand

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon