Știri
Regulamentul cu privire la modul de gestionare a Registrului de reclamații, abrogat
În cadrul ședinței din 2 octombrie anul curent Executivul a susținut hotărârea cu privire la modificarea și abrogarea unor hotărâri ale Guvernului (facilitarea activității mediului de afaceri VI), în temeiul prevederilor căruia, va fi abrogată HG nr. 1141/2006 prin care a fost aprobat Regulamentul cu privire la modul de gestionare a Registrului de reclamații.
De menționat, că actul normativ elaborat de către Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării, urmărește în calitate de finalități excluderea barierelor administrative, cerințelor nejustificate sau depășite, astfel fiind diminuate costurile pentru agenții economici în activitatea de întreprinzător.
Totodată, au fost acceptate mai multe modificări la Regulamentul privind modul de organizare a activităților de protecție a lucrătorilor la locul de muncă şi prevenire a riscurilor profesionale, aprobat prin HG nr.95/2009, prin care, odată cu intrarea noilor prevederi în vigoare, va fi extinsă periodicitatea efectuării instruirilor în domeniul securității și sănătații în muncă (SSM) pentru conducătorii de unități - odată la începutul activității și valabil pe viață, și lucrătorii desemnați care vor efectua instruirea nu o dată la 36 de luni, ci o dată în 60 de luni.
Regulamentul aprobat prin HG nr.95/2009 va fi completat cu o noțiune nouă – „funcționar administrativ” care va fi lucrător de birou/oficiu care în procesul de muncă înregistrează, organizează, arhivează, evaluează și realizează prelucrarea informațiilor, efectuează lucrări de secretariat și alte sarcini care nu necesită o instruire frecventă din punctul de vedere al SSM, iar riscurile profesionale la locul de muncă nu necesită a fi prevenite prin măsuri de protecție individuale.
În temeiul hotărârii aprobate, Regulamentul sanitar pentru unitățile comerciale care practică activitate de comerț cu produse alimentare, aprobat prin HG nr. 206/2023, va fi completat cu noi prevederi care stabilesc derogări de la normele prevăzute la pct. 34 din actul normativ menționat conform căruia pâinea și produsele de panificație mici se comercializează doar ambalate și etichetate în conformitate cu Legea nr.279/2017 privind informarea consumatorului cu privire la produsele alimentare.
Astfel, odată cu publicarea hotărârii, pâinea și produsele de panificație mici, coapte în brutăriile din incinta unităților comerciale, vor putea fi comercializate neambalate, cu respectarea următoarelor condiții: vor fi plasate pe rafturi destinate produselor de panificație și protejate de contactul direct cu mediul ambiant sau cu consumatorii, având geamuri de protecție; va exista spațiu rezervat pentru mănuși de unică folosință și pungi din hârtie sau alt material admis să intre în contact cu produsele alimentare destinate preambalării direct de către consumatori; consumatorii vor fi informați prin afiș, anunț sau orice alt mod despre obligația de a utiliza mănuși de unică folosință.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
536 vizualizări
Data publicării:
03 Octombrie /2024 07:45
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
sanatatea in munca | Guvern | digitalizare | reclamații
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.