Știri
Rețeaua de colectare a informațiilor contabile agricole: atribuțiile Comitetului
Prin Legea nr. 105/2024 cu privire la rețeaua de colectare a informațiilor contabile agricole a fost creată baza normativă pentru colectarea de informații contabile privind veniturile și activitatea economică a exploatațiilor agricole necesare evaluării obiective a performanței politicilor agricole, în special a cheltuielilor publice efectuate prin intermediul sprijinului acordat fermierilor din Fondul național de dezvoltare a agriculturii şi mediului rural. În scopul asigurării implementării Legii nr. 105/2024, Guvernul urmează să înființeze un comitet naţional al reţelei de informaţii. În acest sens, cabinetul de miniștri urmează să aprobe proiectul Hotărârii cu privire la înființarea Comitetului național al rețelei de colectare a informațiilor contabile agricole și desemnarea agenției de legătură.
Astfel, în Comitetul național al rețelei de colectare a informațiilor contabile agricole vor fi incluși reprezentanți din cadrul Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare, Biroului Național de Statistică, Academiei de Studii Economice a Moldovei și reprezentanți din partea organizațiilor necomerciale din domeniul agriculturii sau dezvoltării rurale.
Componența nominală a Comitetului se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii și industriei alimentare, iar mandatul membrilor Comitetului este de patru ani. La rândul lor, organizațiile necomerciale din domeniul agriculturii sau dezvoltării rurale propun includerea reprezentantului său în Comitetul printr-o cerere de motivare.
De responsabilitatea Comitetului ține aprobarea planului de selectare a exploataţiilor participante la anchete și determinarea numărului de exploataţii agricole cu contabilitate proprie care vor accepta participa la aceste anchete. Planul de selecție este un document cheie care specifică modul în care activitățile de selecție sunt organizate, inițiate și desfășurate.
Potrivit proiectului, calitatea de membru al Comitetului încetează la cererea autorității sau a persoanei juridice care a delegat reprezentantul său în Comitet; în cazul absenței nemotivate de la trei ședințe consecutive ale Comitetului; în cazul încălcării sistematice a ordinii de desfășurare a dezbaterilor în cadrul Comitetului la împlinirea termenului mandatului, în cazul renunțării benevole la calitatea de membru; la încetarea raporturilor de muncă/serviciu cu entitatea care l-a desemnat sau în caz de deces.
Este important de menționat că participarea membrilor la ședințele Comitetului este neremunerată. Totodată, ședinţele acestuia se convoacă la necesitate, dar nu mai rar decât odată pe an.
Se preconizează intrarea în vigoare a hotărârii la 16 mai 2026.
Amintim, conform Legii 105/2024, informațiile contabile sunt colectate cu ajutorul anchetelor ordinare și celor extraordinare. Informațiile obținute în conformitate cu această lege vor servi drept bază pentru întocmirea rapoartelor privind veniturile realizate de exploatațiile agricole din Republica Moldova. Rapoartele respective se vor pune la dispoziția publicului larg pe portalul guvernamental unic de date deschise.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
283 vizualizări
Data publicării:
29 Ianuarie /2025 08:00
Catalogul tematic
Agricultura | Noutăți fiscale | Contabilitate
Etichete:
aspecte contabile | Agricultură
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.