Știri
SI „e-AEO”: asigurarea siguranței și securității lanțului internațional de aprovizionare
Crearea unui sistem de evidență, gestiune și trasabilitate stabil și fiabil pentru solicitanții și titularii statutului de Agent Economic Autorizat (AEO), facilitatea comerțului extern, asigurarea siguranței și securității lanțului internațional de aprovizionare, simplificarea procedurii de solicitare și obținerea a statutului AEO, reducerea timpului, costurilor și altor resurse aferente procesului de autorizare, crearea unui instrument credibil care va permite schimbul de informații cu alte autorități vamale în scopul recunoașterii mutuale a programelor AEO etc. sunt scopurile care se preconizează a fi atinse prin crearea Sistemului Informațional „e-AEO”.
Serviciul vamal a elaborat proiectul Conceptului Sistemului informațional de gestionare a autorizației de agent economic autorizat și al Regulamentului privind modul de ținere a Registrului de stat a autorizației de agent economic autorizat, care a fost examinat în cadrul ședinței secretarilor de stat și urmează a fi supus consultărilor publice. Registrul de stat, format de SI „e-AEO” (parte componentă a Sistemului Informațional Integrat Vamal), va fi unica sursă oficială de informație despre operatorii economici autorizați, tipul autorizației și statutul ei.
Conform proiectului, datele din banca de date a SI „e-AEO” vor fi oferite autorităților administrației publice ale RM, persoanelor fizice și juridice, precum și în caz de schimb informațional între participanții la Sistem. Nivelul de acces al beneficiarului de date ale Sistemului la informația solicitată va fi stabilită de legislație, în funcție de statutul juridic al acestuia și regimul juridic al informației. Procedura, tipul informației care poate fi oferită utilizatorilor se vor determina în baza Regulamentului privind modul de ținere a Registrelor de stat format de SI e-AEO, aprobate de Guvern.
Posesor și deținător al SI „e-AEO” va fi Serviciul vamal (SV). Funcțiile registratorilor în Sistem se propune a fi exercitate de către operatorii economici și funcționarii vamali din cadrul SV. Astfel, operatorii economici vor exercita funcțiile în partea ce ține de evidența informației privind depunerea cererilor de obținere a autorizației AEO, suspendare, retragere sau modificare, anulare, iar Serviciul vamal – în ceea ce ține de evidența informației privind examinarea cererilor depuse de către operatorii economici, întocmirea planului de control; autorizațiile/logourile AEO acordate operatorilor; alte date relevante procesului de examinare, monitorizare și reevaluare a AEO. Totodată, se propune ca administrator tehnic al SI „e-AEO” să fie IP „Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică”.
Potrivit autorilor, implementarea proiectului nu necesită resurse financiare bugetare. SI „e-AEO” este dezvoltat și finanțat din surse financiare externe cu suportul Programului USAID Reforme Structurale în Moldova. Asigurarea funcționării SI se va efectua din contul și în limitele mijloacelor alocate anual din bugetul de stat, precum și din contul mijloacelor speciale prevăzute de lege.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
777 vizualizări
Data publicării:
06 Decembrie /2022 07:59
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
sistem informaţional | statut AEO | proiect hotarire guvern
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.