Știri

Subdiviziunile vamale vor elibera, la solicitarea persoanelor juridice și fizice, Avizul de plată pentru servicii speciale

Ministerul Finanțelor, în temeiul art.11 alin.(2) din Legea contabilității nr.113/2007 și întru implementarea prevederilor art. 48 al Codului vamal, a elaborat și înaintat pentru consultări publice proiectul ordinului cu privire la aprobarea formularului tipizat a documentului de strictă evidență „Aviz de plată pentru servicii speciale” care, completat prin intermediul sistemului informațional automatizat, se va elibera de către subdiviziunile vamale din cadrul Serviciului Vamal la care se vor deservit persoanele juridice și fizice, la solicitare.

 

Conform Instrucțiunii privind completarea Avizului de plată pentru servicii speciale, acesta va fi un formular tipizat a documentului de strictă evidență pe suport de hârtie și/sau în formă electronică, care se va utilizează în cazurile livrării/aplicării sigiliului vamal de către subdiviziunea vamală și eliberării certificatului de origine preferențială a mărfurilor.

 

Avizul se va utiliza și în cazul prestării serviciilor speciale de către subdiviziunea vamală privind:

  • vămuirea mărfurilor sau prezența funcționarului vamal în afara programului de lucru al biroului vamal, al postului vamal sau în alte locuri decât birourile vamale ori posturile vamale la solicitarea persoanei;
  • analiza sau expertiza mărfurilor, precum și cheltuielile poștale pentru returnarea acestora solicitantului;
  • examinarea mărfurilor sau prelevarea de probe de mărfuri în scopul verificării ori distrugerea mărfurilor, în cazul în care implică alte costuri decât cele legate de activitatea funcționarilor vamali;
  • măsuri excepționale de control, în cazul în care acestea se dovedesc a fi necesare din cauza naturii mărfurilor sau a unui risc potențial;
  • escortarea mijloacelor de transport de către echipele mobile, la solicitarea persoanei; modificarea declarației vamale după acordarea liberului de vamă la solicitarea persoanei fizice/ juridice.

 

În condițiile aprobării proiectului în redacția propusă, Avizul se va perfecta de către funcționarul din cadrul Serviciului Vamal pentru fiecare beneficiar în parte, pentru situațiile prevăzute supra, cu completarea obligatorie a tuturor rechizitelor necesare pentru achitarea completă şi corectă pe operațiunile efectuate şi, de asemenea, pentru scoaterea din gestiune şi intrarea în gestiune a sigiliului vamal și certificatului de origine, precum şi pentru confirmarea faptului prestării serviciilor de către prestator beneficiarului.

 

Aplicarea ștampilei pe Aviz nu va fi obligatorie, cu excepția cazurilor prevăzute de legislație. Se prevede că ordinul va intra în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial.

Tatiana Smeșnaia

Instituții:

Serviciul Vamal al Republicii Moldova | Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

916 vizualizări

Data publicării:

03 Ianuarie /2024 08:01

Catalogul tematic

Noutăți

Etichete:

Cod Vamal | autorități vamale

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon