Știri

Digitalizarea buletinelor de identitate, permiselor de conducere și certificatelor de înmatriculare, tot mai aproape

Autoritățile întreprind, în ultima perioadă, mai multe măsuri care permit sau impun obligații de digitalizare a mai multor procese care, momentan, pot fi implementate doar cu prezență fizică sau în baza unor documente pe suport material.

 

Astfel, în ședința din 9 noiembrie curent, Parlamentul a aprobat în lectura a doua, proiectul legii pentru modificarea unor acte normative, ce se referă la stimularea dezvoltării și utilizării serviciilor electronice.

 

Modificările au  rolul de a reglementa și facilita digitalizarea diferitor procese tradiționale, cum ar fi identificarea unei persoane, inițierea afacerii, încheierea contractelor, furnizarea informațiilor din registre de stat și altele, prin utilizarea mijloacelor electronice și utilizarea identității electronice, asigurarea interacțiunii între autoritățile publice/organizațiile private și persoane fizice/ juridice fără prezența fizică și/sau necesitatea prezentării documentelor/actelor pe suport material etc.

 

Astfel, buletinele de identitate, permisele de conducere și certificatele de înmatriculare vor putea fi generate în format digital, la solicitarea cetățeanului RM, prin intermediul aplicației guvernamentale integrate a serviciilor electronice. Aplicațiile mobile vor fi lansate pe parcursul anului 2023 și vor asigura accesul utilizatorului la toate serviciile electronice în baza identității electronice personale - acces la documente proprii și la servicii publice electronice, acces la informații de interes public, dar și la informații despre sine, date care sunt deținute în diverse registre de stat, sau gestionate/produse de diverse entități publice și pe care utilizatorul le va putea vizualiza, dar și va putea întreprinde anumite acțiuni conexe acestor date.

 

De asemenea, se propune introducerea obligației notarului de a depune, prin intermediul unui serviciu electronic, la Agenția Servicii Publice, cererea de înregistrare a actului juridic autentificat sau a contractelor de vânzare-cumpărare și a altor documente conexe bunurilor imobile. După efectuarea înregistrării, se va expedia în mod electronic notarului și titularului dreptului certificatul electronic privind înscrierile în registrul bunurilor imobile.

 

De asemenea, se propune reglementarea posibilității de a depune Online solicitarea înmatriculare curentă a mijloacelor de transport (la înstrăinarea unui mijloc de transport supus anterior înregistrării), precum și livrarea prin serviciul guvernamental de livrare (MDelivery) a certificatelor și plăcuțelor de înmatriculare.

 

Documentul urmează a fi publicat în Monitorul Oficial.

author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Agenția Servicii Publice

457 vizualizări

Data publicării:

10 Noiembrie /2023 07:57

Domeniu:

Servicii electronice | Noutăți

Etichete:

servicii electronice | digitalizare

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon