05
04 2018
172

Agenţia de Investiţii va gestiona brandul de ţară

Executivul a aprobat în şedinţa din 4 aprilie curent o hotărâre cu privire la organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Investiţii. Aceasta va fi creată prin fuziunea Organizaţiei de Atragere a Investiţiilor şi Promovare a Exportului din Moldova (MIEPO) și a Agenţiei Turismului și va fi subordonată Guvernului Republicii Moldova. Totodată, au fost aprobate Regulamentul cu privire la organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Investiţii, structura şi organigrama autorităţii, iar efectivul-limită a fost stabilit în număr de 30 de unităţi.

Noua structură este persoană juridică de drept public, finanțată de la bugetul de stat și din alte surse neinterzise de cadrul normativ. Misiunea Agenţiei este de a contribui la creşterea economică prin sporirea nivelului de atragere a investițiilor străine, majorarea volumului exporturilor, dar şi dezvoltarea turismului prin promovarea imaginii ţării. Scopul acestor acţiuni este promovarea climatului investițional şi a oportunităților investiţionale ale Republicii Moldova, colaborarea cu misiunile diplomatice moldoveneşti și cu cele străine, furnizarea informaţiilor necesare acestora pentru atragerea investiţiilor.

Totodată, Agenţia va fi responsabilă de implementarea programelor naționale și participarea la implementarea strategiilor de atragere a investițiilor, dar şi de administrarea și promovarea brandului de țară și a brandurilor sectoriale.

Pavel Filip a menţionat că Agenția este una foarte importantă și contează pe o promovare adevărată, mult mai eficientă decât cea anterioară, indiferent de ce obiective este vorba – servicii turistice sau atragerea investitorilor. “Republica Moldova trebuie prezentată ca o destinație pentru investiții”, susţine prim-ministrul.

Pe lângă funcțiile de atragere a investițiilor și de promovare a exportului, Ministerul Economiei şi Infrastructurii va prelua atribuția de elaborare a politicilor în domeniul turismului. Transferul acestor atribuții către minister va asigura o deschidere mai mare și o comunicare mai eficientă a Guvernului cu investitorii străini, inclusiv cei strategici.

Tot noua structura va asigura sprijinul investiţiilor şi investitorilor înainte, în timpul şi după procesul de investiţii, acționarea pe principiu de ghișeu unic pentru prestarea de servicii investitorilor potențiali și existenți, pe tot parcursul ciclului de viață al investiţiei.

La fel, Agenţia va susține potențialii investitori în procesul de lansare şi dezvoltare a proiectelor prin interacțiunea cu autorităţile publice centrale şi locale, instituţiile publice, societăţile comerciale şi organizaţiile necomerciale în domeniul investiţiilor străine directe şi al celor locale.

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.