01
02 2018
408

APL vor semna contractele de achiziţii în format electronic

Modalitatea de lucru dintre Trezorerii și autoritățile publice locale va fi schimbată. Despre aceasta a anunțat ministrul Finanțelor, Octavian Armașu, în cadrul unui briefing.

Cunoașteți că în contextul reformei Guvernului ne-am pus ca scop să avem o administrație centrală cât mai eficientă, care să presteze servicii de calitate. În acest sens, am făcut Trezoriile mult mai compacte, nu mai avem trezorerii în fiecare raion, ci doar regionale, a declarat ministrul Finanțelor, Octavian Armașu.

Ministrul a anunțat că există două procese ce necesită a fi schimbate, pentru ca procesul de lucru dintre APL și Trezoreriile regionale să funcționeze eficient. Este vorba despre operațiile legate de ridicarea numerarului și despre înregistrarea contractelor.

Restul proceselor pot fi efectuate la distanță sau necesită o deplasare — două pe an la sediul Trezoreriei, a precizat ministrul. Totodată, el a îndemnat autorităţile locale să utilizeze pe larg sistemul de plăți electronice, pentru a simplifica întreg procesul administrativ.

Sper ca autoritățile locale să treacă tot mai mult la sitemul de plăți electronice, cu toate că aveam raioane în țară unde nu se mai operează cu numerar, toate salariile se transferă pe carduri. Pe această cale vreau să încurajez APL să utilizeze sitemele informaționale.

Cât privește înregistrarea contractelor, ministrul a menționat că acesta face parte din achizițiile publice electronice, afirmând că în primării, la moment, au loc cursuri de instruire ce țin de operarea cu contracte de mică valoare și utilizarea semnăturii electronice.

Imediat ce finalizăm cu aceste cursuri, vor avea loc instruiri pentru autoritățile publice privind semnarea online a contractelor, a precizat ministrul Finanțelor.

Contractul va fi format de sistem în baza datelor prezentate de autoritatea contractantă și de agentul economic care a prezentat oferta. Astfel, în baza rezultatelor tenderului va fi completat contractul. Ministrul a asigurat că sistemul dat nu va permite omisiuni sau nereguli. Contractul va fi semnat de ambele părți cu semnătura electronică, după care va fi transmis, în format electronic, către Trezorerie, care, al rândul său, îl va înregistra. Pentru aceasta însă este nevoie ca toate autoritățile locale să se înregistreze pe platforma de achiziții publice online.

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.