17
09 2019
186

Asistența externă va fi gestionată în exclusivitate de Ministerul Finanțelor

Funcția de coordonare și management al asistenței externe va fi atribuită în competența unei singure autorități a administrației publice centrale – Ministerului Finanțelor. În prezent, domeniul coordonării și managementului asistenței externe acordate Republicii Moldova de către comunitatea creditorilor este gestionat de Ministerul Finanțelor și Cancelaria de Stat, ultima fiind responsabilă de partea tehnică – coordonarea procesului de programare, monitorizare, gestionare şi evaluare a asistenţei tehnice oferite de organizaţiile internaţionale şi ţările donatoare.

În cadrul ședinței secretarilor de stat din 12 septembrie curent a fost examinat proiectul hotărârii cu privire la unele măsuri de eficientizare a mecanismului de coordonare și management al asistenței externe și modificarea unor hotărâri ale Guvernului.

Astfel, se propune transmiterea a trei unități de personal din efectivul-limită al Cancelariei de Stat și a bugetului aprobat pentru aceste unități pe anul 2019 către Ministerul Finanțelor. Respectiv, aceste unități de personal din cadrul Direcției relații internaționale a Cancelariei de Stat vor fi transmise Secției asistență externă din cadrul Ministerului Finanțelor. Cheltuielile de disponibilizare a personalului care refuză transferul se vor efectua din contul și în limitele bugetului Cancelariei de Stat.

Ca urmare, efectivul Cancelariei de Stat va fi redus de la 205 la 202 unități de personal, iar cel al Ministerului va fi majorat de la 314 la 317.

Necesitatea proiectului rezultă din înregistrarea unor deficiențe în delimitarea clară a competențelor și funcțiilor autorităților implicate în coordonarea și managementul asistenței externe, precum și pentru a evita confuziile ce pot apărea la partenerii de dezvoltare, se menționează în nota proiectului.

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.