Știri

Consultant online permanent în domeniul afacerilor

Astăzi, 9 septembrie, a fost lansată pagina https://ghidulafacerii.ebrd.md/ ce va oferi suport juridic și va ghida întreprinderile aflate într-un climat economic dificil. Pagina web conține șase ghiduri cu recomandări și instrumente pentru a ajuta întreprinderile să-și îmbunătățească reziliența în perioade dificile și anume:
  • Restructurează afacerea;
  • Gestionează eficient finanțele;
  • Digitalizează afacerea;
  • Gestionează eficient afacerea;
  • Gestionează cu succes personalul
  • Dezvoltă strategia de business.
 
De asemenea, platforma conține și un compartiment cu studii de caz, ce conține exemple de negocieri amiabile, de ajustare a strategiei afacerii, precum și de analiză a profitabilității.
 
Secretarul de stat la Ministerul Economiei, Vadim Gumene, a menționat că  pagina conține compartimente utile pentru antreprenorii autohtoni, iar lansarea ei vine în contextul necesității unei noi viziuni a mediului de business, pentru că noile realități economice sunt dinamice și ne impun să trecem la noi abordări. Totodată, secretarul de stat a mai informat că Planul de acțiuni al Guvernului pentru anii 2021-2022 pe domeniul economie conține o serie de măsuri privind simplificarea activității IMM-urilor.
 
La rândul său, șeful Secretariatului Consiliului Economic, Ion Lupan, a menționat că lansarea acestei pagini este o idee bună și vine în cel mai potrivit timp pentru susținerea comunității de afaceri din Moldova, care întâmpină probleme în contextul pandemiei.
 
Cred că unul dintre cele mai solicitate compartimente va fi cel ce se referă la  digitalizarea afacerii. În ultima perioadă Consiliul Economic, cu suportul partenerilor de afaceri și asociațiilor de business, , s-a implicat la maximum, fiind elaborată Foaia de parcurs pentru digitalizarea economiei ce conține o serie de subiecte, care odată acceptate de autorități și puse în aplicare, vor simplifica activitatea antreprenorilor în raport cu statul, a menționat Ion Lupan.
 
Totodată, speakerul a informat că pe agenda Parlamentului se află proiectul pentru modificarea a 30 de legi, ceea ce va permite antreprenorilor gestionarea afacerilor de la distanță, eliberarea în format electronic a actelor permisive, soluționarea problemelor ce țin de utilizarea semnăturii electronice la distanță etc.
 
Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM) este alături de toate structurile care intenționează să dezvolte servicii digitale pentru IMM-uri. În acest sens, Iulia Costin, directorul general al ODIMM, a menționat că platforma va fi un ajutor real pentru antreprenorii din Moldova, în special pentru IMM-uri, care constituie circa 99% din întreprinderile autohtone.
 
Această platformă oferă informația care, de fapt, este solicitată permanent de antreprenorii care accesează și modulele noastre de instruire. Prin intermediul programului de instruire în domeniul digitalizării am instruit circa 600 de antreprenori, care au reușit să mențină 955 locuri de muncă datorită digitalizării afacerilor. Considerăm că  prin consolidarea eforturilor comune și a creării unei sinergii vom reuși să oferim ajutorul necesar companiilor. Până la sfârșitul anului vom lansa Academia virtuală – platformă online de instruire, a menționat directorul ODIMM.
 
Platforma a fost dezvoltată de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare în colaborare cu Fondul pentru Bună Guvernare al Guvernului Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord și poate fi accesată gratuit, reprezentând pentru întreprinderi un consultant online permanent în domeniul afacerilor.
author icon

Marina Căldare

Instituții:

Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (ODA) | Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

777 vizualizări

Data publicării:

09 Septembrie /2021 16:04

Domeniu:

Noutăți

Etichete:

ghid | mediu de afaceri | IMM | suport | instruire | Consiliul Economic

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon