Știri

„Fabricat în Moldova”. Conectarea afacerilor

Vizitatorii expoziției „Fabricat în Moldova”, care au ales să participe la atelierul de lucru cu genericul „Conectarea afacerilor: instrumente și beneficii” organizat de ODIMM ce a avut loc în cadrul programului de afaceri a expoziției, au avut ocazia să afle despre instrumentele de suport în dezvoltarea afacerilor. Scopul atelierului a fost prezentarea oportunităților de dezvoltare a afacerilor din Republica Moldova și de conectare a acestora cu companiile mari, rețelele de magazine și internaționalizarea întreprinderilor mici și mijlocii. După cum a menționat directorul general al ODIMM, Iulia Costin, organizația este mereu în căutarea mecanismelor noi pentru încurajarea creșterii exportului, substituirea unor importuri, penetrarea noilor piețe de desfacere, oferirea suportului companiilor pentru adoptarea noilor tehnologii etc. De asemenea, Iulia Costin a anunțat despre lansarea în curând a unui program dedicat internaționalizării IMM-urilor, care va oferi acestora suport în cucerirea noilor piețe. Totodată, directorul ODIMM s-a referit și la suportul oferit de stat pentru dezvoltarea acestui sector, în Legea bugetului de stat pentru anul 2020 fiind prevăzuți circa 120 mil. lei în calitate de suport pentru IMM-uri. Tot în acest context, secretarul de stat al Ministerului Economiei și Infrastructurii, Iuliana Drăgălin, a menționat că autoritățile își doresc să conlucreze cu sectorul IMM pentru a identifica problemele cu care acesta se confruntă. Suntem gata să eliminăm toate barierele care stau în calea dezvoltării întreprinderilor, vrem mai mulţi participanți în acest sector, dorim să accesați toate programele pe care ODIMM le pune la dispoziție, să implicăm și colegii de la Agenția de Investiții, alți parteneri pentru a oferi tot suportul de care este nevoie, a menționat secretarul de stat. Astfel, ODIMM pune la dispoziția IMM o serie de programe, proiecte și cursuri pentru a contribui la sporirea competitivităţii economiei naţionale prin susţinerea dezvoltării sectorului IMM. Printre cele mai cunoscute programe în acest sens sunt PARE 1+1, Femei în afaceri, Start pentru Tineri, Programul de instruire continuă, Gestiunea eficientă a afacerii, Rețeaua Incubatoarelor de Afaceri, Fondul de Garantare a Creditelor etc. Totodată, participanții au fost încurajați să beneficieze de serviciile oferite de Centrul de consultanță și asistență în afaceri, care oferă o serie de oportunități de perfecționare profesională în domeniul inițierii, dezvoltării și extinderii afacerilor prin prestarea serviciilor de consultanță specializată. De asemenea, participanții la atelier au avut ocazia să cunoască cele mai utilizate și eficiente instrumente și metode de conectare a afacerilor de la Andrei Crigan, Partener la Gateway&Partners. Astfel, cei care doresc să își dezvolte afacerea și să-și sporească exporturile pot utiliza ca instrumente : • Târgurile și expozițiile. Conform statisticilor, 1 din 10 companii încep să exporte după participarea la asemenea evenimente. Pentru început companiile pot participa ca simpli vizitatori pentru identificarea potențialilor consumatori, clienți. • Misiunile de afaceri. Acestea sunt organizate pentru anumite grupuri de antreprenori. Bunăoară, anul trecut un asemenea eveniment a fost organizat pentru vinificatorii autohtoni, care au avut parte de 2 misiuni de afaceri în Belgia și Olanda. Cu ajutorul acestui instrument, 5 din 10 companii reușesc să își extindă exporturile. • Vizitele individuale sunt cele mai eficiente, pentru că ai posibilitatea să mergi direct la clientul interesat. Potrivit datelor Biroului Național de Statistică, în anul 2018, numărul întreprinderilor mici şi mijlocii a constituit 55,7 mii și reprezintă circa 98,7% din numărul total al entităților din Republica Moldova. Numărul salariaților care au activat în aceste întreprinderi a constituit 328 mii persoane, deținând 60,7% din numărul total de salariați ai întreprinderilor. Veniturile din vânzări ale IMM în această perioadă au constituit 144159,9 mil. lei, ceea ce constituie 40,4% din veniturile totale obținute din vânzări pe economie.
author icon

Marina Căldare

Instituții:

Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (ODA) | Camera de Comerţ şi Industrie a Moldovei | Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

1036 vizualizări

Data publicării:

30 Ianuarie /2020 08:00

Domeniu:

Noutăți

Etichete:

fabricat in Moldova | expozitii | monitorul.fisc.md

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon