Știri
Industria IT&Contabilitatea: e-commerce, costuri, impozit unic și asigurarea socială
Sistemele informaţionale la general şi sistemul informaţional contabil în particular remodelează structura internă a entităţilor şi contribuie la direcţionarea şi eficientizarea fluxurilor de informaţii din cadrul entităţii și prezintă informații utile pentru managerii de toate nivelurile ierarhice pentru luarea deciziilor, precum și informații necesare utilizatorilor externi de informaţii.
Industria IT se dezvoltă vertiginos, inclusiv în Republica Moldova, oferind noi instrumente care facilitează activitățile economice și, în același timp, generează noi provocări pentru contabilii care trebuie să țină pasul cu noile tehnoligii pentru a satistface necesitățile entităților.
Cele mai frecvente probleme cu care se confruntă companiile IT și rezidenții Parcului IT au fost discutate în cadrul unui webinar special dedicat sectorului, organizat de Jizdan & Partners și Asociația Contabililor și Auditorilor Profesioniști (ACAP), la care au fost înregistrați circa 70 de participanți.
Societatea noastră devine tot mai dependentă de tehnologiile informaționale, nu doar acum, în contextul pandemiei, și este firesc ca și contabilii să fie în pas cu cele mai recente modificări în domeniu, a menționat Natalia Zlatina, directorul executiv ACAP.
Andrei Jizdan, managing Partner Jizdan & Partners, s-a referit la unele aspecte ce țin comerțul electronic&companiile IT (magazine online, instrumente e-Commerce, metode de plată online etc.). Speakerul a atenționat că, în cazul în care compania IT utilizează sisteme de plăți electronice, aceasta trebuie să încheie un contract privind prestarea serviciilor respective cu un sistem de plăți, creându-și un account pe pagina web a sistemului.
Aspectele ce țin de contabilitatea costurilor de producţie și calcularea costului softurilor elaborate de către rezidenţii Parcurilor IT au fost prezentate de Iuliana Țugulschi – auditor și doctor în economie. După cum a explicat expertul, la contabilizarea costurilor lucrărilor aferente de elaborare a softului la comanda beneficiarului se va ține cont de prevederile Indicațiilor metodice privind contabilitatea costurilor de producție și calculația costului produselor și serviciilor, aprobate prin Ordinul MF privind aprobarea SNC nr.118/2013.
În cadrul webinarului au fost abordate și aspecte fiscale privind tranzacțiile de import-export servicii, precum și particularități ale impozitului unic, la care s-a referit Ecaterina Cechina - director financiar S.A. „Bucuria”, doctor în economie.
Declararea contribuțiilor de asigurări sociale de către întreprinderile rezidente a parcului IT a fost încă un subiect pe agenda webinarului, care a fost prezentat de către Clara Sorocean, șef direcţie generală evidenţă individuală a contribuţiilor, CNAS.
P.P. ”Monitorul fiscal FISC.md” a fost partenerul informațional al evenimentului. Ținând cont de faptul că toți speakerii webinarului sunt și autori ai publicației, vă propunem să examinați și articolele la subiectele discutate, acestea fiind publicate pe paginile noastre anterior:
· Contabilitatea costurilor de producţie și calcularea costului softurilor elaborate de către rezidenţii parcurilor IT -
· Companiile IT și instrumentele e-Commerce -
· Documentarea tranzacțiilor aferente serviciilor prestate pe Facebook, Instagram, Google etc
· Metode netradiționale de încasare a mijloacelor bănești, specifice pentru companiile IT
· Учет производственных затрат и расчет себестоимости программного обеспечения, разработанного резидентами ИТ-парка, часть I
· Продажа товаров через интернет: юридические, бухгалтерские и налоговые аспекты
· Asigurarea socială a persoanelor angajate de rezidenții Parcului IT
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Asociaţia Contabililor şi Auditorilor Profesionişti din Republica Moldova (ACAP)
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
2279 vizualizări
Data publicării:
29 Decembrie /2020 08:01
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
IT | contabili | webinar
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.