08
09 2020
537

Modificarea sediului. Noi prevederi în Instrucțiune

În cazul modificării sediului contribuabilului, după necesitate și în cazuri întemeiate, subdiviziunea SFS în raza de activitate în care s-a transferat contribuabilul poate solicita o copie a dosarului fizic sau a anumitor documente din dosar, de la subdiviziunea SFS în a cărei rază de activitate s-a aflat cu sediul anterior.

 

 
Serviciul Fiscal de stat a elaborat și propune pentru consultări publice proiectul  de modificare a Instrucțiunii respective aprobate prin Ordinul SFS nr. nr.352 din 28 septembrie 2017.

 

 
Documentul prevede o nouă redacție a pct.96 din Instrucțiune. Conform acesteia, subdiviziunea SFS va analiza dosarul fizic al contribuabilului și va asigura digitizarea documentelor care nu se regăsesc în dosarul electronic din cadrul Sistemului Informațional al SFS, în termen de 10 zile lucrătoare din data depunerii cererii de modificare a datelor de către contribuabilii care nu sunt supuşi înregistrării de stat sau primirea informației de la organele abilitate cu dreptul de înregistrare de stat privind schimbarea sediului în cazul contribuabililor supuși înregistrării de stat, sau includerea contribuabilului în lista contribuabililor mari.

 

 
Instrucțiunea va include și prevederea despre faptul că, la data digitizării dosarului, subdiviziunea SFS va efectua înscrierea respectivă și în Registrul fiscal de stat manual col.21.  Subdiviziunea autorității fiscale care a efectuat această înscriere va asigura păstrarea dosarului fizic în conformitate cu legislația ce vizează arhivarea documentelor.

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.