Știri

Piața publicității din RM. Noile realități

Ajustarea normelor naționale la standarde și bune practici internaționale în domeniu sunt scopurile proiectului noii legi cu privire la publicitate înregistrat în Parlament. Potrivit autorilor, elaborarea proiectului a fost dictată de necesitatea îmbunătățirii reglementarilor în domeniu, ce vor contribui la crearea unui climat adecvat de dezvoltare a pieței de publicitate în care să primeze responsabilitatea socială a tuturor actorilor implicați în activități publicitare. De menționat că la momentul de față sectorul este reglementat de Legea cu privire la publicitate nr. 1227/1997.
 
Inițiativa concretizează obiectul reglementărilor în domeniu (relațiile între furnizorii, producătorii, distribuitorii, difuzorii și consumătorii de publicitate); adaptează terminologia din legislația naționala în domeniu la terminologia europeana si internaționala. În acest context, este semnificativ extins spectrul noțiunilor utilizate si definite. Unele noțiuni, cum ar fi, de exemplu, „mass-media on-line”, „publicitate politica”, „publicitate înșelătoare”, „publicitate comparativa”, „publicitate penetranta (intruziva)”, „distribuitor de publicitate”, „mesaj de interes public” etc. își găsesc în premiera definire în legislația naționala și răspund necesităților noilor realități.
 
Totodată, în condițiile aprobării proiectului în redacția propusă, vor fi eliminate inexactitățile și ambiguitățile din legislația în vigoare, care contribuie la apariția unor conflicte juridice și decizii nefundamentate (arbitrare) din partea autorităților statului cu atribuții în domeniu (Consiliul Audiovizualului, Consiliul Concurentei etc.).
 

Potrivit proiectului,  entitățile din sectorul de stat vor fi obligate să încheie contracte de difuzare a mesajelor de interes public în conformitate cu legislația privind achizițiile publice și cea din domeniul concurentei și doar în cazurile în care obiectul acestor mesaje va corespunde atribuțiilor/competențelor respectivei entități de stat sau unora dintre categoriile de mesaje de interes public prevăzute în Planul difuzării mesajelor de interes public.

Tatiana Smeșnaia

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Parlamentul Republicii Moldova

540 vizualizări

Data publicării:

12 Octombrie /2021 07:58

Domeniu:

Noutăți

Etichete:

publicitate | Proiect | piata

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon