Știri
Prestarea serviciilor publice: accent pe metodele electronice
Astfel, și art. 131 din Codul fiscal (ce reglementează atribuțiile organelor de administrare fiscală) a fost suplinit cu prevederi ce au ca scop oferirea posibilității generării și descărcării în format electronic a extraselor din unele registre de stat prin intermediul portalurilor dedicate persoanelor fizice/persoanelor juridice și echivalării puterii juridice a acestora cu extrasele emise pe suport de hârtie.
Totodată, pe lângă informaţia privind lipsa/existenţa restanţelor față de buget, prin intermediul portalurilor vor fi expuse și informațiile ce se conțin în Registrul bunurilor imobile, dar și informația din cazierul judiciar, care va fi prezentată de Agenția Servicii Publice și respectiv, de deținătorul Sistemului informaţional integral automatizat de evidenţă a infracţiunilor, a cauzelor penale şi a persoanelor care au săvârșit infracţiuni.
La rândul său, Casa Națională de Asigurări Sociale va expune informaţia privind stagiul de cotizare pentru a fi accesată de către persoana fizică prin intermediul portalului guvernamental al cetățeanului, iar organul înregistrării de stat va publica informația din Registrul de stat și din actele de constituire ale persoanei juridice pentru a fi accesată de către administrator și/ sau fondator, prin intermediul portalului guvernamental al antreprenorului.
Legea va intra în vigoare la 1 ianuarie 2023. De la data punerii în aplicare a acesteia, entitățile definite în calitate de entități raportoare conform Legii nr. 308/2017 cu privire la prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, autorităţile publice, persoanele juridice de drept public și asociaţii ale acestor autorități sau persoane, instanțele judecătorești și destinatarii finali ai informaţiilor din registrele de stat nu vor mai solicita prezentarea pe suport de hârtie a informaţiilor necesare efectuării procedurilor administrative sau altor proceduri prevăzute de lege.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
865 vizualizări
Data publicării:
21 Aprilie /2022 07:59
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
servicii publice | evidenta | comunicare
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.