28
06 2019
383

Serviciul Vamal: încasări suplimentare și proiecte de modernizare

Directorul Serviciului Vamal a depus ieri, 27 iunie, o cerere de demisie. Anunțul a fost făcut printr-un comunicat de presă, în care au fost prezentate realizările autorității vamale în ultimii trei ani (2016–2019), perioadă în care funcţia de director general al Serviciului Vamal (SV) a fost deținută de Vitalie Vrabie. Astfel, conform informației prezentate, SV a adus suplimentar în bugetul de stat încasări de peste 11,7 mld. lei. În ultimii trei ani au fost realizate o serie de proiecte importante ce au avut ca scop modernizarea autorității vamale. Un proiect de infrastructură important este reconstrucția postului comun de control ”Palanca”, finanțată de Uniunea Europeană și co-finanțată de Guvernul Republicii Moldova. Același model de finanțare este aplicat și în cadrul proiectului de modernizare a infrastructurii posturilor vamale ”Sculeni”, ”Leușeni” și ”Giurgiulești”. Totodată, Serviciul Vamal a dezvoltat și proiecte finanțate din surse proprii, cum ar fi construcția celor patru zone de control vamal din proximitatea posturilor vamale ”Otaci”, ”Sculeni”, ”Costești” și ”Giurgiulești”, menite să elimine staționările de autocamioane, precum și inconveniențele cauzate de aceste aglomerări locuitorilor. În același timp, se menționează despre construcția a trei terminale vamale moderne în raza orașelor Chișinău, Bălți și Cahul. Proiectul urmează a fi realizat în baza parteneriatului public-privat, cu o perioadă de implementare de 30 de luni de la data semnării contractului. De asemenea, în decembrie 2018, la postul vamal ”Ocnița-feroviar” a fost dat în exploatare primul scanner staționar pentru verificarea mărfurilor transportate pe cale feroviară. Echipamentul a fost oferit în cadrul unui proiect de asistență tehnică, finanțat de Guvernul Chinei. În cadrul aceluiași proiect, cu un scanner performant a fost dotat și postul vamal de la aeroportul Chișinău. Totodată, Serviciul Vamal urmează să achiziționeze o nouă versiune a softului ”Asycuda World”, ce va integra o serie de module, dezvoltate cu sprijinul partenerilor de dezvoltare. În comunicat se mai menționează că, în anul 2019, instituția înregistrează o cotă a fluctuației de personal de 1%, comparativ cu 15% atestată în 2016.

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.