
Știri
Guvernul a aprobat un nou Regulament cu privire la modul de planificare a achizițiilor publice
Procedura de achiziții publice, inclusiv achiziția publică de valoare mică, indiferent de valoarea estimată a contractului de achiziție, se va iniția exclusiv după includerea acesteia în planul provizoriu sau anual de achiziții și asigurarea disponibilității mijloacelor financiare necesare. În cazul achizițiilor de valoare mică, din motive de urgență, se va permite încheierea contractelor înainte de modificarea planului provizoriu sau anual de achiziții, cu condiția actualizării acestuia în termen de 15 zile.
În cadrul ședinței din 15 octombrie curent, Guvernul a aprobat noul Regulament cu privire la modul de planificare a achizițiilor publice care stabilește cadrul și procedura de planificare a acestora, în scopul asigurării unei gestionări eficiente, transparente și conforme a resurselor financiare alocate în acest sens. În temeiul hotărârii adoptate va fi abrogată HG nr. 1419/2016.
Conform Regulamentului, contractele de achiziții publice care vor avea ca obiect atât prestarea de servicii, cât și execuția de lucrări vor fi atribuite în conformitate cu dispozițiile aplicabile pentru tipul de achiziție ce caracterizează obiectul principal al contractului care se va determina în funcție de cea mai mare valoare estimată a serviciilor sau a lucrărilor respective.
La rândul său contractele de achiziții publice care vor avea ca obiect atât furnizarea de bunuri, cât și prestarea de Servicii, acestea se vor atribui în conformitate cu dispozițiile aplicabile pentru tipul de achiziție ce caracterizează obiectul principal al contractului, determinat în funcție de cea mai mare valoare estimată a bunurilor sau a serviciilor respective.
Odată cu intrarea în vigoare a noului Regulament, autoritatea contractantă va avea obligația de a identifica și analiza necesitățile reale, riscurile și problemele existente care vor justifica achiziția publică, în vederea realizării obiectivelor și acțiunilor prevăzute în documentele de politici naționale și sectoriale, în planurile instituțiilor, precum și în alte documente de planificare.
Se prevede că planul anual de achiziții se va elabora, concomitent cu proiectul bugetului pentru anul următor, în baza solicitărilor privind necesarul de achiziții transmise de subdiviziunile autorității contractante, și va cuprinde totalitatea procedurilor de achiziții publice pe care autoritatea contractantă intenționează să le desfășoare. Planul provizoriu de achiziții se va întocmi în situațiile în care va fi necesară inițierea procedurilor de achiziție anterior aprobării bugetului, cu condiția ca încheierea contractelor să aibă loc ulterior aprobării bugetului, în scopul asigurării continuității și eficienței activității instituției.
Regulamentul prevede că planul de achiziții se va întocmi potrivit modelului prevăzut în zctul normative (anexei nr. 2) și va include, pentru fiecare achiziție planificată: obiectul achiziției (bunuri, servicii, lucrări); codul vocabularului comun al achizițiilor publice (CPV); valoarea estimativă a achiziției exprimată în lei, fără TVA; procedura de atribuire aplicabilă; perioada estimativă de desfășurare a procedurii; după caz, specificații relevante privind natura achiziției (achiziții centralizate, sociale, de mediu și inovatoare, servicii specifice etc.); alte informații (sursa de finanțare, condiții tehnice etc.).
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Ministerul Finanțelor al Republicii Moldova
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
122 vizualizări
Data publicării:
16 Octombrie /2025 07:55
Catalogul tematic
Achiziţie publică | Noutăți
Etichete:
Achiziție publică
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.