Știri
Informația privind programele de stat implementate de ODA va fi automatizată
Pentru a facilita procesul de interacțiune dintre părțile implicate în implementarea programelor de stat coordonate de Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (ODA), autoritățile intenționează crearea unui sistem informațional de management al proceselor interne ale ODA.
Astfel, pentru consultări publice este propus proiectul Conceptului Sistemului informațional integrat automatizat al Organizației pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (SIIA ODA), ce va contribui, pe de o parte la optimizarea procedurilor administrative aferente acordării suportului, iar pe de altă parte - va permite efectuarea monitorizării, evidența, raportarea statistică și analitică.
Sarcinile de bază ale SIIA ODA vor consta în automatizarea și digitalizarea proceselor; asigurarea interopabilității și schimbului de date între sistemele existente; formarea bazei de date, inclusiv prin importul datelor istorice; înregistrarea, actualizarea, controlul şi analiza informației cu privire la obiectele și subiecții suportului oferit de IP ODA; colectarea și formarea informației statistice, precum și colectarea și procesarea indicatorilor de impact.
Sistemul reprezintă o soluție informatică din categoria Guvern pentru Guvern (G2G și Guvern pentru Business (G2B) și constituie ansamblul de resurse și tehnologii informaționale interdependente și mijloace destinat înregistrării, păstrării, prelucrării, furnizării și utilizării informației cu privire la dosarele financiare și la solicitanții, din momentul înregistrării acestora și până în momentul arhivării datelor.
Conform datelor, pe parcursul anului 2023, ODA a gestionat 8 programe de suport în afaceri și un program de subvenționare, majoritatea dintre ele oferind în mod integrat instruire și finanțare în scopul susținerii dezvoltării antreprenoriatului în Republica Moldova, de la inițierea unei afaceri, până la internaționalizarea acesteia. Totuși, urmare a analizei datelor procesului de recepționare, evaluare și aprobare a proiectelor investiționale, se constată că 72% din numărul total al dosarelor depuse întrunesc criteriile de eligibilitate a programelor de finanțare nerambursabilă și 67% din dosarele evaluate ajung a fi aprobate. Astfel, avem o rată de 93% a gradului de aprobare de către Comitetul de Finanțare și Risc, a dosarelor depuse în cadrul Programelor gestionate de ODA.
Autorii proiectului preconizează că implementarea sistemului informațional va optimiza activitatea ODA, prin reducerea cheltuielilor de personal implicat în programele de stat cu cel puțin 25% anual; optimizarea timpului de evaluare și aprobare a unui proiect investițional, de la mediu 3 luni la cel mult o lună, dar și reducerea cheltuielilor administrative (hârtie, imprimante, mape) cu cel puțin 300 mii lei anual.
Proiectul Conceptului SIIA ODA poate fi consultat aici până la 4 octombrie curent.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (ODA)
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
398 vizualizări
Data publicării:
24 Septembrie /2024 08:00
Catalogul tematic
Servicii electronice | Noutăți | Antreprenoriat
Etichete:
digitalizare | servicii electronice | activitate de antreprenoriat | program de susținere
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.