Știri

Informația privind programele de stat implementate de ODA va fi automatizată

Pentru a facilita procesul de interacțiune dintre părțile implicate în implementarea programelor de stat coordonate de Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (ODA), autoritățile intenționează crearea unui sistem informațional de management al proceselor interne ale ODA.

 

Astfel, pentru consultări publice este propus proiectul Conceptului Sistemului informațional integrat automatizat al Organizației pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (SIIA ODA), ce va contribui, pe de o parte la optimizarea procedurilor administrative aferente acordării suportului, iar pe de altă parte - va permite efectuarea monitorizării, evidența, raportarea statistică și analitică.

 

Sarcinile de bază ale SIIA ODA vor consta în automatizarea și digitalizarea proceselor; asigurarea interopabilității și schimbului de date între sistemele existente; formarea bazei de date, inclusiv prin importul datelor istorice; înregistrarea, actualizarea, controlul şi analiza informației cu privire la obiectele și subiecții suportului oferit de IP ODA; colectarea și formarea informației statistice, precum și colectarea și procesarea indicatorilor de impact.

 

Sistemul reprezintă o soluție informatică din categoria Guvern pentru Guvern (G2G și Guvern pentru Business (G2B) și constituie ansamblul de resurse și tehnologii informaționale interdependente și mijloace destinat înregistrării, păstrării, prelucrării, furnizării și utilizării informației cu privire la dosarele financiare și la solicitanții, din momentul înregistrării acestora și până în momentul arhivării datelor.

 

Conform datelor, pe parcursul anului 2023, ODA a gestionat 8 programe de suport în afaceri și un program de subvenționare, majoritatea dintre ele oferind în mod integrat instruire și finanțare în scopul susținerii dezvoltării antreprenoriatului în Republica Moldova, de la inițierea unei afaceri, până la internaționalizarea acesteia. Totuși, urmare a analizei datelor procesului de recepționare, evaluare și aprobare a proiectelor investiționale, se constată că 72% din numărul total al dosarelor depuse întrunesc criteriile de eligibilitate a programelor de finanțare nerambursabilă și 67% din dosarele evaluate ajung a fi aprobate. Astfel, avem o rată de 93% a gradului de aprobare de către Comitetul de Finanțare și Risc, a dosarelor depuse în cadrul Programelor gestionate de ODA.

 

Autorii proiectului preconizează că implementarea sistemului informațional va optimiza activitatea ODA, prin reducerea cheltuielilor de personal implicat în programele de stat cu cel puțin 25% anual; optimizarea timpului de evaluare și aprobare a unui proiect investițional, de la mediu 3 luni la cel mult o lună, dar și reducerea cheltuielilor administrative (hârtie, imprimante, mape) cu cel puțin 300 mii lei anual.

 

Proiectul Conceptului SIIA ODA poate fi consultat aici până la 4 octombrie curent.

 

author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (ODA)

358 vizualizări

Data publicării:

24 Septembrie /2024 08:00

Catalogul tematic

Servicii electronice | Noutăți | Antreprenoriat

Etichete:

digitalizare | servicii electronice | activitate de antreprenoriat | program de susținere

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon