27
05 2022
481

Schimbarea conducătorului: procedura de obținere a accesului la serviciile fiscale electronice

Contribuabilii beneficiază de acces la serviciile fiscale electronice prin intermediul Sistemului Informațional Automatizat „Cabinetul personal al contribuabilului” (SIA „Cabinetul personal al contribuabilului”), accesibil pe portalul www.sfs.md, cu titlu gratuit și în mod automatizat.

Datele aferent administratorilor se înregistrează la Agenția Servicii Publice, iar oferirea accesului la serviciile fiscale electronice este totalmente automatizată.

Urmare a semnării electronice a Regulamentului privind modul de utilizare a serviciilor fiscale electronice din cadrul sistemului, administratorul va gestiona accesul la serviciile fiscale electronice, în mod individual, prin intermediul SIA „Cabinetul personal al contribuabilului” către persoanele responsabile din cadrul entității.

Important! Posibilitatea de gestionare a rolurilor, precum și a accesului la serviciile fiscale electronice o deține doar Administratorul entității. Astfel, se recomandă la discreția acestuia, stabilirea unei persoane suplimentare din cadrul entității pentru a deține și rolul de „Gestionare acces”.

Notă: În cazul în care conducătorul a decedat sau a fost eliberat din funcție, iar noul conducător urmează a fi numit prin concurs, este necesar de a fi stabilit conducător interimar cu înregistrarea în Registrul de stat al unităților de drept la Agenția Servicii Publice. Urmare a modificărilor menționate, SIA „Cabinetul personal al contribuabilului” va verifica datele la autentificare și va oferi accesul la toate serviciile fiscale electronice, în mod automatizat.

Modul de utilizare a serviciilor fiscale electronice și de obținere a accesului este reglementat prin Ordinul Serviciului Fiscal de Stat nr. 125 din 24.02.2020.


via | sfs.md

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.