
Știri
Planificarea achizițiilor publice se va efectua în temeiul prevederilor unui nou regulament
Ministerul Finanțelor a înaintat pentru consultări publice proiectul noului Regulament cu privire la modul de planificare a achizițiilor publice , elaborat în scopul instituirii unui mecanism ce va corespunde ultimelor modificări operate la Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice și standardelor europene, asigurând gestionarea eficientă, transparentă și conformă a resurselor financiare alocate pentru realizarea achizițiilor publice.
Proiectul prevede că la elaborarea planului de achiziții, autoritatea contractantă va stabili procedura de achiziție aplicabilă, având în vedere valoarea estimată a contractului de achiziție, obiectul acesteia și cerințele tehnice. Estimarea valorii contractului de achiziție, în temeiul noilor prevederi, va trebui să se bazate pe o analiză documentată a cheltuielilor anticipate, reflectând costurile reale ale bunurilor, serviciilor sau lucrărilor, corelate cu condițiile de piață și reglementările financiare.
În funcție de natura și complexitatea achiziției, autoritatea contractantă va putea evalua oportunitatea împărțirii contractului pe loturi, în scopul de a încuraja concurența și participarea întreprinderilor mici și mijlocii. Planificarea achizițiilor de bunuri se propune a fi efectuată ținând cont de indicatorii prețurilor medii pe piață, locul de livrare a bunurilor, complexitatea acestora, scopul achiziției, perioada de executare a contractelor (contracte cu executare continuă sau instantanee, care satisfac o cerință concretă la moment, nefiind de executare continuă – care nu implică menținerea unor garanții).
Conform proiectului, în situația în care obiectul de achiziție va include mai multe componente sau obiecte distincte, acestea vor putea fi grupate în loturi separate, iar planificarea, evaluarea și atribuirea contractelor se va face pentru fiecare lot în parte, cu desemnarea ofertanților câștigători individuali conform specificațiilor tehnice și termenelor aplicabile fiecărui lot.
Se propune ca pentru sursele financiare alocate suplimentar: modificarea planului de finanțare, acordarea subvențiilor, despre care nu se știa la momentul întocmirii planului de achiziții, să se desfășoare o procedură nouă de achiziție, în conformitate cu pragurile valorice prevăzute de Legea nr. 131/2015, pentru aplicarea procedurilor de achiziție publică.
În condițiile aprobării regulamentului în redacția autorului, planul de achiziții va putea fi modificat în cazul apariției unor situații excepționale; modificării legislației; ajustării bugetului aprobat sau ale surselor de finanțare; necesității corelării cu alte planuri strategice sau investiționale; corectării unor erori sau omisiuni din planul inițial; modificărilor de ordin tehnic, tehnologic sau în specificațiile achiziției; amânarea sau anularea unor achiziții ca urmare a întârzierilor procedurale sau a neexecutării contractelor anterioare.
De menționat, că odată cu intrarea în vigoare a noului act normativ, va fi abrogat Regulamentul cu privire la modul de planificare a contractelor de achiziții publice, aprobat prin HG nr. 1419/2016.
Instituții:
Ministerul Finanțelor al Republicii Moldova | Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
421 vizualizări
Data publicării:
01 August /2025 07:55
Catalogul tematic
Noutăți | Achiziţie publică
Etichete:
consultari publice | achiziţii publice electronice
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.