Întrebări și răspunsuri

1. (1.1.26) Ce adaos comercial se aplică la comercializarea mărfurilor social importante supuse procesării în unitățile comerciale?

În conformitate cu pct.3 din Regulamentul de formare a prețurilor de comercializare a produselor social importante (în continuare Regulament), aprobat prin anexa nr.1 la Hotarîrea Guvernului nr.774 din 20 iunie 2016, procesarea reprezintă activitate suplimentară desfăşurată de unitatea comercială în scopul pregătirii produselor pentru vînzare prin ambalarea/reambalarea acestora, care nu modifică caracteristicile iniţiale ale produselor (calibrare, sortare, mărunţire, uscare, tranşare, porţionare, marcare etc.). La pct.4 din Regulament este stabilit modul de formare a preţurilor de comercializare pe piaţa internă pentru produsele social importante, după cum urmează: a) produsele social importante se comercializează la preţuri de achiziţie/preţuri de livrare cu aplicarea adaosului comercial ce nu depăşeşte 20%, cu excepţia pîinii şi a colacilor, pentru care adaosul comercial aplicat nu va depăşi 10%; b) produsele social importante, atît din import, cît şi autohtone, care au fost supuse procesării în unităţile comerciale, se comercializează cu aplicarea adaosului comercial ce nu depăşeşte 40% cumulativ de la preţul de achiziţie/preţul de livrare.

Instituții:

Serviciul Fiscal de Stat | Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

5358 vizualizări

Data publicării:

11 Noiembrie /2019 07:56

Domeniu:

Administrare fiscală | Legislație fiscală

Etichete:

adaos comercial | marfuri | unităţi comerciale | import | preţuri

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon