10
05 2018
315

2. (29.1.7.3.1) Comasare cu nr.29.1.7.7.6.

Cum se impozitează venitul persoanei fizice obținut în formă de cadouri, premii, câștiguri în cadrul desfășurării de către întreprindere a acțiunilor de publicitate, care nu cad sub incidența noțiunii de campanie promoțională? Care sunt criteriile după care o campanie promoțională este calificată ca fiind anunțată public?

În conformitate cu art. 5 pct. 38) din Codul fiscal, campania promoțională este modalitatea de promovare a vânzărilor prin organizarea de concursuri, jocuri, loterii anunțate public și desfășurate pe o perioadă de timp limitată, cu acordarea de cadouri, premii, câștiguri.

Potrivit art. 20 lit. p1) din Codul fiscal, cîştigurile obţinute de la campaniile promoţionale şi/sau din loterii reprezintă sursă de venit neimpozabilă.

Astfel, dacă acordarea cadourilor, premiilor și câștigurilor în folosul persoanei fizice, ce nu practică activitate de întreprinzător, reprezintă rezultatul desfășurării unei campanii promoționale, acestea nu se vor impozita.

În cazul în care acordarea cadourilor, premiilor și câștigurilor în folosul persoanei fizice, ce nu practică activitate de întreprinzător, nu reprezintă rezultatul desfășurării unei campanii promoționale, acestea se vor impozita în conformitate cu art. 90 alin. (1) din Codul fiscal, care prevede că persoanele care desfășoară activitate de întreprinzător, rețin, ca parte a impozitului, o sumă în mărime de 7% din plățile efectuate în folosul persoanei fizice, exceptând întreprinzătorii individuali și gospodăriile țărănești (de fermier), pe veniturile obținute de către aceasta conform art. 18 din Codul fiscal.

Totodată, potrivit prevederilor cap. III din Legea cu privire la publicitate (nr. 1227 din 27 iunie 1997), accesul la publicitate se realizează prin intermediul mijloacelor de informare precum: radioul, televiziunea, presa periodică, în serviciile cinematografice, video, informaționale, cu folosirea rețelelor telefonice, telegrafice, telex, publicității exterioare, amenajarea locurilor de comerț și de prestări de servicii, publicitatea pe mijloacele de transport și pe trimiterile poștale.

Prin urmare, caracterul public al campaniei promoționale se va asigura pe una din sursele specificate la Legea nominalizată.

Cum se impozitează venitul persoanei fizice obținut în formă de cadouri, premii, câștiguri în cadrul desfășurării de către întreprindere a acțiunilor de publicitate, care nu cad sub incidența noțiunii de campanie promoțională? Care sunt criteriile după care o campanie promoțională este calificată ca fiind anunțată public?

În conformitate cu art. 5 pct. 38) din Codul fiscal, campania promoțională este modalitatea de promovare a vânzărilor prin organizarea de concursuri, jocuri, loterii anunțate public și desfășurate pe o perioadă de timp limitată, cu acordarea de cadouri, premii, câștiguri.

Dacă acordarea cadourilor, premiilor și câștigurilor în folosul persoanei fizice, ce nu practică activitate de întreprinzător, reprezintă rezultatul desfășurării unei campanii promoționale, acestea vor fi impozitate conform art. 901 alin. (33) din Codul fiscal, adică din fiecare câștig, plătitorul de câștig este obligat să rețină și să verse la buget un impozit în mărime de:

18% din câștigurile de la campaniile promoționale, în partea în care valoarea fiecărui câștig depășește 10% din scutirea personală stabilită la art. 33 alin. (1), dar nu depășește 50 mii lei;

25% din câștigurile de la campaniile promoționale, în partea în care valoarea fiecărui câștig este egală sau depășește 50 mii lei.

Potrivit art. 20 lit. p1) din Codul fiscal, câștigurile de la campaniile promoționale, în partea în care valoarea fiecărui câștig nu depășește 10% din scutirea personală stabilită la art.33 alin.(1) reprezintă sursă de venit neimpozabilă.

În cazul în care acordarea cadourilor, premiilor și câștigurilor în folosul persoanei fizice, ce nu practică activitate de întreprinzător, nu reprezintă rezultatul desfășurării unei campanii promoționale, acestea se vor impozita în conformitate cu art. 90 din Codul fiscal, care prevede că persoanele care desfășoară activitate de întreprinzător, rețin, ca parte a impozitului, o sumă în mărime de 7% din plățile efectuate în folosul persoanei fizice, exceptând întreprinzătorii individuali și gospodăriile țărănești (de fermier), pe veniturile obținute de către aceasta conform art. 18 din Codul fiscal.

Totodată, potrivit prevederilor cap. III din Legea cu privire la publicitate (nr. 1227 din 27 iunie 1997), accesul la publicitate se realizează prin intermediul mijloacelor de informare precum: radioul, televiziunea, presa periodică, în serviciile cinematografice, video, informaționale, cu folosirea rețelelor telefonice, telegrafice, telex, publicității exterioare, amenajarea locurilor de comerț și de prestări de servicii, publicitatea pe mijloacele de transport și pe trimiterile poștale.

Prin urmare, caracterul public al campaniei promoționale se va asigura pe una din sursele specificate la Legea nominalizată.

Arhivă (Modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul art. 20 lit. p1) din Codul fiscal în redacția Legii nr. 307 din 26 decembrie 2012, publicată în M.O nr. 26/95 din 4 februarie 2013, precum și în temeiul art. 901 din Codul fiscal în redacția Legii nr. 324 din 23 decembrie 2013, publicată în M.O nr. 320-321/871 din 31 decembrie 2013)

Care este regimul fiscal al acţiunilor de publicitate însoţite de acordarea cadourilor, premiilor, cîştigurilor, care nu cad sub incidenţa noţiunii de companie promoţională? Care este regimul fiscal al cadourilor, premiilor, cîştigurilor, primite de către persoanele fizice în cadrul desfaşurării de către întreprindere a acţiunilor de publicitate, care nu cad sub incidenţa noţiunii de companie promoţională? Care sunt criteriile după care o companie promoţională este calificată ca fiind anunţată public?

În conformitate cu art. 5 pct. 38) al Codului fiscal, campania promoţională este modalitatea de promovare a vînzărilor prin organizarea de concursuri, jocuri, loterii anunţate public şi desfăşurate pe o perioadă de timp limitată, cu acordarea de cadouri, premii, cîştiguri.

În cazul în care, acordarea cadourilor, premiilor şi cîştigurilor în folosul persoanei fizice, ce nu practică activitate de întreprinzător, reprezintă rezultatul desfăşurării unei campanii promoţionale, acestea vor fi impozitate conform art. 901 alin. (1) din Codul fiscal, adică din fiecare cîştig, plătitorul de cîştig este obligat sa reţină şi să verse la buget un impozit în mărime de 10%.

În cazul în care, acordarea cadourilor, premiilor şi cîştigurilor în folosul persoanei fizice, ce nu practică activitate de întreprinzător, nu reprezintă rezultatul desfăşurării unei campanii promoţionale, acestea se vor impozita în conformitate cu art. 90 din Codul fiscal, care prevede că persoanele care desfăşoară activitate de întreprinzător, indicate la alin. (1) a aceluiaşi articol, reţin, ca parte a impozitului, o sumă în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice, exceptînd întreprinzătorii individuali şi gospodăriile ţărăneşti (de fermier), pe veniturile obţinute de către aceasta conform art. 18 din Codul fiscal.

Totodată, ţinem să menţionăm că potrivit prevederilor cap. III din Legea cu privire la publicitate (nr. 1227 din 27 iunie 1997), accesul la publicitate se realizează prin intermediul mijloacelor de informare precum: radioul, televiziunea, presa periodică, în serviciile cinematografice, video, informaţionale, cu folosirea reţelelor telefonice, telegrafice, telex, publicităţii exterioare, amenajarea locurilor de comerţ şi de prestări de servicii, publicitatea pe mijloacele de transport şi pe trimiterile poştale.

Prin urmare, caracterul public al Campaniei promoţionale se va asigura pe una din sursele specificate la Legea nominalizată.

[Modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul Legii pentru modificarea şi completarea unor acte legislative nr. 267 din 23.12.2011(publicată în Monitorul Oficial nr. 13-14 din 13.01.2012), în vigoare aprobării de la data publicării.]

Care este regimul fiscal al acţiunilor de publicitate însoţite de acordarea cadourilor, premiilor, cîştigurilor, care nu cad sub incidenţa noţiunii de companie promoţională? Care este regimul fiscal al cadourilor, premiilor, cîştigurilor, primite de către persoanele fizice în cadrul desfaşurării de către întreprindere a acţiunilor de publicitate, care nu cad sub incidenţa noţiunii de companie promoţională? Care sunt criteriile după care o companie promoţională este calificată ca fiind anunţată public?

În conformitate cu art. 5 pct. 38) al codului fiscal, campania promotionala este modalitatea de promovare a vânzarilor prin organizarea de concursuri, jocuri, loterii anuntate public si desfasurate pe o perioada de timp limitata, cu acordarea de cadouri, premii, câstiguri.

În cazul în care, acordarea cadourilor, premiilor si câstigurilor în folosul persoanei fizice, ce nu practica activitate de întreprinzator, reprezinta rezultatul desfasurarii unei campanii promotionale, acestea vor fi impozitate conform art. 901 alin. (1) din Codul fiscal, adica din fiecare câstig, platitorul de câstig este obligat sa retina si sa verse la buget un impozit în marime de 10%.

Nu se efectuează retinerea mentionata, în partea în care valoarea fiecarui câstig nu depaseste 10% din indicatorul specificat la art. 33 alin. (1) din Codul fiscal.

În cazul în care, acordarea cadourilor, premiilor si câstigurilor în folosul persoanei fizice, ce nu practica activitate de întreprinzator, nu reprezinta rezultatul desfasurarii unei campanii promotionale, acestea se vor impozita în conformitate cu art. 90 alin. (3) din Codul fiscal, care prevede ca persoanele care desfasoara activitate de întreprinzator, indicate la alin. (1) a aceluiasi articol, retin, ca parte a impozitului, o suma în marime de 5% din platile efectuate în folosul persoanei fizice, exceptând întreprinzatorii individuali si gospodariile taranesti (de fermier), pe veniturile obtinute de catre aceasta conform art. 18 din Codul fiscal.

Totodata, tinem sa mentionam ca potrivit prevederilor cap. III din Legea cu privire la publicitate (nr. 1227 din 27 iunie 1997),accesul la publicitate se realizeaza prin intermediul mijloacelor de informare precum: radioul, televiziunea, presa periodica, în serviciile cinematografice, video, informationale, cu folosirea retelelor telefonice, telegrafice, telex, publicitatii exterioare, amenajarea locurilor de comert si de prestari de servicii, publicitatea pe mijloacele de transport si pe trimiterile postale.

Prin urmare, caracterul public al Campaniei promotionale se va asigura pe una din sursele specificate la Legea nominalizata.

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.