Știri
SI „Protecția Socială”, bază de date unificată pentru gestionarea sistemului public de asigurări sociale
Crearea unei baze de date unificate şi sistematizate privind gestionarea sistemului public de asigurări sociale din Republica Moldova va fi posibilă prin implementarea Sistemului Informațional „Protecția Socială”. Sistemul va permite o abordare unificată a proceselor de administrare a conturilor personale ale persoanelor asigurate și plătitorilor și a proceselor asigurării/oferirii pensiilor și prestațiilor sociale.
Proiectul hotărârii de Guvern cu privire la aprobarea Conceptului Sistemului a fost aprobat astăzi, 16 noiembrie, în cadrul ședinței Executivului.
În calitate de posesor al sistemului este desemnată Casa Națională de Asigurări Sociale, care va asigura implementarea, funcționarea și dezvoltarea continuă a acestuia. Funcția de bază a SI „Protecția Socială” este asigurarea informațională a evidenței plătitorilor și a contribuțiilor de asigurări sociale de stat, în baza cărora se determină obligația la BASS, dreptul şi cuantumul tuturor tipurilor de pensii și prestații sociale, evidența plății acestora, precum și asigurarea rapoartelor operative, statistice și analitice aferente veniturilor şi cheltuielilor BASS.
Ca urmare, sistemul va asigura:
- evidența plătitorilor de contribuții și a obligațiilor acestora;
- evidența nominală a persoanelor asigurate și evidența individuală a contribuțiilor de asigurări sociale;
- recepționarea de la Serviciul Fiscal de Stat și prelucrarea indicatorilor aferenți declarațiilor privind evidența nominală a asiguraților și a declarațiilor privind calcularea și utilizarea contribuțiilor de asigurări sociale de stat obligatorii;
- recepționarea zilnică de la Trezoreria de Stat și prelucrarea plăţilor încasate în BASS, precum și restituirea sumelor din buget;
- stabilirea pensiilor și prestațiilor de asigurări sociale, precum și altor prestații sociale conform cadrului normativ;
- evidența beneficiarilor de pensii și prestații de asigurări sociale, precum și altor prestații sociale conform cadrului normativ;
- evidența plății pensiilor și prestațiilor de asigurări sociale, precum și altor prestații sociale conform cadrului normative;
- managementul datelor/rapoartelor operaționale, statistice și analitice privind veniturile și cheltuielile BASS.
Sistemul va putea fi utilizat și de persoanele asigurate care au fost înregistrate în sistemul public de asigurări sociale, dar și de solicitanții/beneficiarii de pensii și prestații sociale.
În vederea realizării procesului de furnizare de date, SI „Protecția Socială” interacționează cu alte sistemele informaționale de stat prin intermediul platformei guvernamentale de interoperabilitate (MConnect).
Proiectul de hotărâre este elaborat în vederea atingerii obiectivului de modernizare a serviciilor publice prin reproiectarea SI „Protecția Socială”, care este condiţionată de necesitatea implementării noilor modele de prestare a serviciilor publice ale CNAS. Reproiectarea SI „Protecția Socială” va oferi Casei Naționale de Asigurări Sociale o soluţie software eficientă, fiabilă şi modernă, ce va fi utilizată în calitate de mecanism unic, în special, pentru evidența plătitorilor de contribuții și obligațiilor acestora la BASS, se menționează în nota proiectului.
Dezvoltarea sistemului necesită pentru anul 2023 un buget în valoare de 16.808,4 mii lei, pentru anul 2024 bugetul estimat fiind de 20.800,0 mii lei, iar pentru anul 2025 se prognozează un buget în valoare de 3.411,2 mii lei. Activitatea urmează a fi finanțată din contul mijloacelor proiectului „Modernizarea serviciilor publice”, implementat de Agenția de Guvernare Electronică în conformitate cu Acordul de finanțare dintre RM și Asociația Internațională pentru Dezvoltare și cu Acordul de împrumut dintre RM și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare.
Instituții:
Casa Națională de Asigurări Sociale a Republicii Moldova | Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
827 vizualizări
Data publicării:
16 Noiembrie /2022 15:46
Catalogul tematic
Asigurare socială de stat | Servicii electronice | Noutăți
Etichete:
protectie sociala | sistem electronic
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.