
Știri
Certificarea specialiștilor în domeniul achizițiilor publice. Regulamentul este elaborat
Procedura de certificare a specialiștilor în domeniul achizițiilor publice/sectoriale se va desfășura în două etape, ce includ un program de instruire în domeniul achizițiilor publice/sectoriale și examenul de evaluare a cunoștințelor.
Procesul de organizare și evaluare a pregătirii profesionale a specialiștilor din domeniul achizițiilor publice/sectoriale va fi stipulat într-un Regulament, proiectul căruia a fost examinat în cadrul ședinței secretarilor generali.
Acest Regulament stabilește modalitatea de organizare a procedurii de certificare a specialiștilor în domeniul achizițiilor publice/sectoriale, cerințele de admitere la programul de instruire, modul de organizare a activității Comisiei de certificare și a Comisiei de contestație, modul de admitere și de desfășurare a examenului de evaluare a cunoștințelor, precum și condițiile de adoptare a deciziei privind eliberarea și retragerea certificatului de competență profesională în domeniul achizițiilor publice/sectoriale.
Programul de instruire va fi organizat de Centrul de instruire și dezvoltare profesională al Centrului de Tehnologii Informaționale în Finanțe. Programul cu o durată de 150 de ore/5 credite se desfășoară cu prezență fizică sau online și include module/subiecte teoretice, precum și exerciții/probe practice. Este important de menționat că finanțarea programului de instruire pentru persoanele desemnate de către autoritățile/instituțiile bugetare și organizarea examenului de evaluare a cunoștințelor este asigurată de Ministerul Finanțelor.
Pentru a obține calitatea de participant la Program, solicitantul va depune o cerere în adresa centrului de instruire. Centrul de instruire, la finalizarea Programului va elibera un certificat de participare. Este important de precizat că titularii certificatelor de competență profesională în domeniul achizițiilor publice/sectoriale, eliberate de autoritățile competente dintr-un stat membru al Uniunii Europene, nu sunt obligați să participe la programul de instruire, iar persoanele care au minimum 5 ani de experiență profesională în cadrul subdiviziunii responsabile de politici în domeniul achizițiilor publice al Ministerului Finanțelor, Agenției Achiziții Publice și Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor nu sunt obligați să participe la programul de instruire.
La rândul său, examenul de evaluare a cunoștințelor se desfășoară cu condiția formării unui grup de cel puțin 10 candidați, dar nu mai rar decât trimestrial, în limba română, în baza unui test-grilă, format din 100 de întrebări selectate aleatoriu din lista aprobată de Comisia de certificare. Examenul se consideră promovat în cazul acumulării de către candidat a unui număr de cel puțin 80 de puncte din totalul de 100 de puncte stabilite pentru testul-grilă. Anunțul privind desfășurarea examenului de evaluare a cunoștințelor se publică pe site-ul web oficial al Ministerului Finanțelor, Agenției Achiziții Publice și CTIF cu cel puțin 20 zile înainte de data stabilită pentru organizarea examenului.
Termenul de valabilitate al certificatului de competență profesională în domeniul achizițiilor publice/sectoriale este nelimitat, cu condiția menținerii acestuia prin dezvoltare profesională. Pentru menținerea, titularul va f obligat să participe, pe parcursul a 3 ani, la diverse forme de dezvoltare profesională continuă în domeniul achizițiilor publice, cu o durată cumulativă de cel puțin 30 ore, cu excepția perioadei de suspendare a activității.
În prezent, Republica Moldova nu dispune de un sistem de certificare pentru specialiștii din domeniul achizițiilor publice/sectoriale, ceea ce creează dificultăți în asigurarea unui proces de achiziții uniform, aliniat standardelor europene, iar fără un mecanism clar de recunoaștere a competențelor, personalul implicat în desfășurarea procedurilor de achiziții publice nu este supus unor cerințe specifice de calificare, iar nivelul de expertiză variază considerabil între autoritățile contractante.
Instituții:
Ministerul Finanțelor al Republicii Moldova | Instituția Publică Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe (CTIF) | Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
273 vizualizări
Data publicării:
26 Iunie /2025 07:53
Catalogul tematic
Achiziţie publică | Noutăți fiscale
Etichete:
Cursuri de instruire | Achiziție publică
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.