Știri

Dările de seamă privind serviciile acordate în sistemul AOAM: formularele, publicate în MO

În Monitorul Oficial din 11 februarie curent Ministerului Sănătății și Compania Națională de Asigurări în Medicină au publicat Ordinul comun nr. 1108/296-A din 31 decembrie 2024 cu privire la aprobarea formularelor de evidență primară și dărilor de seamă privind serviciile acordate în sistemul asigurării obligatorii de asistență medicală.

 

Astfel, prin Ordinul publicat au fost aprobate 22 de formulare, printre care :

  • Formularul nr.1-02/r – Registrul persoanelor care au beneficiat de asistență medicală primară;
  • Formularul nr.1-03/r – Registrul persoanelor care au beneficiat de asistență medical specializată de ambulator;
  • Formularul nr.1-04/r Registrul persoanelor care au beneficiat de asistență medical spitalicească, în cadrul asigurării obligatorii de asistență medical în instituțiile (secțiile) medicale care nu se finanțează în bază de DRG (CASE MIX);
  • Formularul nr. 1-19/r – Registrul persoanelor asigurate care au beneficiat de servicii medicale de înaltă calitate;
  • Formularul nr. 1-35/r – Registrul persoanelor asigurate care au beneficiat de servicii medicale la domiciliu;
  • Formularul nr. 1-60/r – Registrul persoanelor care au beneficiat de servicii medicale (pentru care evidența se face per serviciu) în cadrul asistenței medicale specializate de ambulator

 

Ordinul publicat stabilește și termenele în care conducătorii prestatorilor de servicii medicale încadrați în sistemul AOAM vor asigura prezentarea dărilor de seamă către CNAM.

 

Totodată, ordinul publicat mai prevede că formularele dărilor de seamă nr. 1-11/d, nr. 1-21/d, nr. 1-29/d și nr.1-34/d se vor prezenta în format electronic prin intermediul Serviciului Informațional „Achitarea serviciilor medicale”. Formularele dărilor de seamă completate și semnate cu semnătură electronică calificată a conducătorului prestatorului de servicii medicale și contabilului vor fi expediate în termenii stabiliți persoanelor responsabile de recepționarea acestora din cadrul CNAM prin intermediul poștei electronice autorizate.

 

Formularele pot fi consultate în Monitorul Oficial din 11 februarie curent Nr.43-46 (9553-9556), pag. 67-96.

 

Ordinul a intrat la vigoare la data publicării, dar se pune în aplicare începând cu 1 ianuarie 2025.

author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Compania Naţională de Asigurări în Medicină a RM | Ministerul Sănătăţii

334 vizualizări

Data publicării:

12 Februarie /2025 07:55

Catalogul tematic

Asigurare obligatorie de asistenţă medicală | Noutăți

Etichete:

dare de seamă | asigurare medicala

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon