Știri
Facilitățile fiscale preconizate pentru rezidenții Parcului pentru servicii de afaceri internaționale
Potrivit autorilor, externalizarea serviciilor este o practică larg răspândită în alte țări. Astfel, piața globală a serviciilor de BPO (Business Process Outsourcing) a fost evaluată în 2020 la aproximativ $232 mld., cu o creștere anuală de 8,5% de la $246 mld. în anul 2021 până la $436 mld. în anul 2028. Totodată, datele denotă că serviciile financiar-contabile în anul 2020 au fost activitățile cel mai des derulate din țările din regiune (în Cehia – 93%), cele din domeniul resurselor umane o altă activitate derulată (Cehia – 80%, România – 50%), iar serviciile pentru clienți au o pondere mare în România (62%) și redusă în Polonia (28%).
Legea ce urmează a fi elaborată vizează implementarea unui mecanism de creare a parcului serviciilor de afaceri internaționale, precum un șir de facilități oferite rezidenților acestuia. Proiectul vine drept soluție pentru atragerea, motivarea și fidelizarea tinerilor specialiști de a opta pentru angajarea în RM, diminuând fenomenul imigraționist masiv înregistrat în ultimii ani, va crea o platformă de afaceri prosperă și inovatoare în vederea dezvoltării și implementării unor servicii competitive, orientate preponderent pentru piața externă, devenind un factor stimulator pentru creșterea economiei per ansamblu. Dezvoltarea sectorului serviciilor de externalizare, inclusiv susținerea startup-urilor din acest sector prin diferite mecanisme stimulatorii, va asigura sporirea productivității muncii, soluționarea problemelor sociale etc., susțin autorii.
Totodată, aceștia menționează avantajele țării noastre ce vor sta la baza creșterii sectorului: proximitatea atât culturală, cât și distanța față de piața europeană; infrastructura de rețea competitivă cu una dintre cele mai mari viteze de internet din lume; aplicabilitatea a 50 tratate de evitare a dublei impuneri cu alte state și 34 de acorduri internaționale privind promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor; suportul multilingv, o mare parte a populației vorbind două și adesea trei limbi; tendința întreprinderilor internaționale de a reduce costurile cu externalizare prin identificare unor țări favorabile din punct de vedere al costurilor de gestiune etc.
De asemenea, documentul conține riscurile, provocările și constrângerile identificate, stabilește obiectivele majore, dar și rezultatele scontate.
Analiza impactului poate fi consultată aici. Cu alte detalii vom reveni pe măsura promovării proiectului.
____________________________________________
1 Impozitarea lunară a rezidenților parcului prin aplicarea unui impozit unic de 10% din venitul din vânzări înregistrat de rezidenți, dar care nu poate fi mai mic decât suma minimă a impozitului unic ce se va determina lunar per angajat şi va constitui 30% din cuantumul salariului mediu lunar pe economie, prognozat pentru anul aferent perioadei fiscale a impozitului respectiv.
-
Impozitul unic datorat de rezidenții parcului presupune înglobarea mai multor impozite şi taxe datorate la moment de companiile din sector și anume: impozitul pe venit din activitatea de întreprinzător, impozitul pe venit din salariu, contribuțiile de asigurări sociale de stat obligatorii datorate de angajatori, primele de asigurare obligatorie de asistență medicală datorate de angajați, taxele locale, impozitul pe bunurile imobiliare și taxele rutiere.
-
Angajații rezidenților parcului vor continua să fie înrolați în sistemul public de asigurări sociale, venitul asigurat al acestora fiind stabilit în cuantum de 68% din salariul mediu pe economie.
-
Proiectul conține și anumite condiționalități aplicabile în raport cu viitorii rezidenți ai parcului. Astfel, rezidenții parcului urmează să întrunească următoarelor criterii: (a) Venitul înregistrat din prestarea serviciilor permise în parc în conformitate cu art.8 al legii reprezintă 85% sau mai mult din suma totală a venitului din vânzarea produselor (mărfurilor), prestarea serviciilor, executarea lucrărilor înregistrată în evidența contabilă, precum și (b) Venitul înregistrat din activitatea comercială externă reprezintă 85% sau mai mult din suma totală a venitului din vânzarea produselor (mărfurilor), prestarea serviciilor, executarea lucrărilor înregistrată în evidența contabilă.
-
Proiectul de lege oferă, de asemenea, și anumite garanții rezidenților parcului pentru servicii de afaceri internaționale. Astfel, în cazul în care sunt adoptate legi noi care modifică cota şi/sau componența impozitului unic perceput de la rezidenții parcului pentru servicii de afaceri internaționale şi/sau îl anulează, rezidenții parcului sunt în drept, pe parcursul unei perioade de 10 ani, dar care nu va depăși termenul de funcționare a parcului, să activeze conform prevederilor legii în vigoare până la data punerii în aplicare a noilor legi.
-
În vederea asigurării unui mecanism transparent de verificare a conformității și performanțelor înregistrate, proiectul instituie obligativitatea evaluării activității parcului si a rezidenților acestuia, cerințe privind verificarea activității principale de către companiile de audit, procedura de retragere a titlului de rezident al parcului, precum și mecanismul de desființare a parcului pentru servicii de afaceri internaționale.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
1317 vizualizări
Data publicării:
12 Mai /2022 07:57
Catalogul tematic
Administrare fiscală | Noutăți
Etichete:
externalizarea serviciilor | proiect de lege | analiza impactului | facilitati fiscale
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.