15
01 2021
821

Noul Registru de stat a evidenţei individuale în sistemul public de asigurări sociale

Pe agenda ședinței secretarilor generali din 14 ianuarie curent a fost inclus proiectul hotărârii de Guvern pentru aprobarea Regulamentului privind modul de ţinere al Registrului de stat al evidenţei individuale în sistemul public de asigurări sociale. Potrivit proiectului, evidenţa drepturilor şi obligaţiilor în sistemul public de asigurări sociale se realizează în baza codului personal, atribuit fiecărui asigurat.
 
Registrul va constitui unica sursa de informaţii privind CAS calculate, plătite şi declarate la BASS de către angajatori şi persoanele fizice asigurate pe cont propriu, care au statut de plătitor de contribuţii la bugetul asigurărilor sociale de stat. Informația din Registru va fi distribuită pe conturile personale de asigurări sociale gestionate în baza codului CPAS, la care se va acumula informaţia despre contribuţiile de asigurări sociale, în baza căreia se vor stabili toate tipurile de prestaţii de asigurări sociale.
 
Registrul va fi supus controlului intern (acesta va fi efectuat anual de către posesor (CNAS)) și celui extern (efectuat de către autoritățile administrației publice autorizate) conform planurilor de activitate.
 
Odată cu aprobarea proiectului, va fi abrogat Regulamentul Registrului de stat al evidenţei individuale în sistemul public de asigurări sociale aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.418/2000. 
 

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.