23
04 2019
507

Poziții tarifare noi pentru autovehicule

Codul vamal va fi completat cu noțiunea de autovehicul de colecție de interes istoric sau etnografic. Ministerul Finanțelor propune pentru consultări publice un proiect de lege, scopul căreia este implementarea prevederilor Legii nr.275/2018 pentru modificarea Legii nr.172/2014 privind aprobarea Nomenclaturii combinate a mărfurilor și aducerea cadrului legislativ în concordanță cu prevederile acesteia.

Proiectul prevede și modificări la Codul fiscal. În partea ce ține de cotele accizei pentru mijloacele de transport (anexa nr.2 la Capitolul IV din CF) se propune a fi completată cu următoarele poziții tarifare:

870340 — alte vehicule, având atât motor cu pistoane alternative cu combustie internă cu aprindere prin scânteie, cât şi motor electric ca motoare pentru propulsie, altele decât cele care pot fi încărcate prin conectarea la o sursă externă de energie electrică. Pentru acestea cota accizei poate fi stabilită similar pozițiilor tarifare 870321-870324, în funcție de termenul de exploatare și capacitatea cilindrică;

87035000 — alte vehicule, dotate atât cu motor cu pistoane cu combustie internă cu aprindere prin compresie (diesel sau semidiesel), cât şi cu motor electric ca motoare pentru propulsie, altele decât cele care pot fi încărcate prin conectarea la o sursă externă de energie electrică. Cota accizei se stabilește similar pozițiilor tarifare 870331-870333 în funcție de termenul de exploatare și capacitatea cilindrică;

870360 – alte vehicule, atât cu motor cu pistoane alternative cu combustie internă cu aprindere prin scânteie, cât şi cu motor electric ca motoare pentru propulsie, care pot fi încărcate prin conectarea la o sursă externă de energie electrică. Cota accizei se stabilește similar pozițiilor tarifare 870321-870324 în funcție de termenul de exploatare și capacitatea cilindrică;

87037000 – alte vehicule, având atât motor cu pistoane cu combustie internă cu aprindere prin compresie (diesel sau semidiesel), cât şi motor electric ca motoare pentru propulsie, care pot fi încărcate prin conectarea la o sursă externă de energie electrică. Cota accizei se stabilește similar pozițiilor tarifare 870331-870333 în funcție de termenul de exploatare și capacitatea cilindrică.

Totodată, în prezent, autovehiculele de colecție de interes istoric sau etnografic și autoturismele de lux sunt atribuite la o poziție tarifară – 8703. Proiectul prevede atribuirea autovehiculelor de colecție la o poziție separată (9705), cotele accizei fiind menținute la nivelul actual (de la 30 de ani la 39 de ani – 40000 lei; 40-49 de ani – 30000 lei; de la 50 de ani – 20000 lei).

De asemenea, sunt propuse modificări în Legea nr.1569/2002 cu privire la modul de introducere și scoatere a bunurilor de pe teritoriul Republicii Moldova de către persoane fizice. Conform proiectului, aceasta va prevedea că autovehicul de colecție de interes istoric sau etnografic (inclusiv motocicletele sau tractoarele de epocă) este mijlocul de transport auto de orice model sau tip a cărui producție a încetat, cu o vârsta mai mare de 30 de ani, ce se găseşte în starea lui originală, fără să fi suferit modificări substanțiale ale șasiului, caroseriei, sistemului de direcție, de frânare, de transmisie sau de suspensie, ale motorului, aripilor etc., care a participat la un eveniment istoric sau competiții și reprezintă o valoare culturală a timpurilor trecute, confirmat de Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării al RM.

Conform proiectului, este preconizat că prevederile acestuia vor fi puse în aplicare din 1 iulie 2019, prin derogare de la prevederile art.56 alin.(2) din Legea nr.100/2017.

Notă: Conform statisticilor oficiale, în Republica Moldova există peste 50 de pasionaţii de maşini retro, care și-au unit eforturile și au creat Asociația Națională a Amatorilor de Mașini de Epocă. Din anul 2018, aceasta face parte din Federația Internațională a Vehiculelor Istorice (FIVA).

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.