25
11 2019
1024

Recuperarea sumelor achitate necuvenit la BASS

Casa Națională de Asigurări Sociale a publicat în MO din 22 noiembrie 2019 modificările operate în Regulamentul cu privire la recuperarea sumelor achitate necuvenit sub formă de prestaţii de asigurări sociale ca urmare a prezentării declaraţiilor corectate. Amintim că acesta a fost aprobat prin Ordinul nr.144, care a fost emis de autoritate la 30 octombrie 2018. În acest caz este vorba despre modificarea procedurii de recuperare a sumelor vizate. Anterior specialiștii Caselor teritoriale de asigurări sociale (CTAS), la constatarea sumelor achitate necuvenit sub formă de prestaţii de asigurări sociale, determinau suma exactă a mijloacelor dezafectate necuvenit de la BASS şi, în termen de până la 30 de zile calendaristice, oficial anunțau angajatorul despre cazul constatat. La înștiințare se anexa avizul de recuperare a sumei, iar în temeiul acestuia angajatorul urma să transfere suma indicată la BASS. Conform modificărilor operate prin Ordinul nr.156-A al CNAS din 7 noiembrie curent, la constatarea sumelor achitate necuvenit sub formă de prestaţii de asigurări sociale vor înștiința aparatul central al CNAS. Specialiștii acestuia vor verifica corectitudinea sumei mijloacelor dezafectate și vor întocmi Avizul de recuperare a sumei prestației de asigurări sociale plătite necuvenit, acesta fiind adus la cunoștința angajatorului prin intermediul unei scrisori informative. În document este menționat și faptul că mijloacele respective se vor vira de către angajator la conturile bancare ale CNAS deschise în trezoreria de stat a Ministerului de Finanțe, separat pe fiecare tip de prestație socială.

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.