Știri

Instruirea și certificarea în domeniul auditului intern în sectorul public: procesul de gestionare a cererilor va fi automatizat

Procesul de selectare a persoanelor fizice care participă la Programul de instruire și certificare în domeniul auditului intern în sectorul public va fi gestionat automat în cadrul Resursei informaționale „Certificarea în domeniul auditului intern” (RI CAI)  - un registru departamental de stat, ce va constitui unica platformă informațională de automatizare a procesului de gestionare a cererilor de participare în cadrul Programului.

 

În cadrul ședinței Guvernului din 24 septembrie curent a fost aprobat proiectul Regulamentului resursei informaționale „Certificarea în domeniul auditului intern” - formate de Sistemul informațional integrat al finanțelor publice, ce include reglementări privind drepturile și obligațiile subiecților raporturilor juridice legate de crearea și ținerea resursei informaționale, modalitatea de ținere a resursei informaționale, procedura de înregistrare, modificare, completare și radiere a datelor, procedura de interacțiune cu furnizorii de date și măsurile privind asigurarea securității resursei informaționale.

 

RI CAI va asigura posibilitatea de a accesa și de a vizualiza informația la orice etapă de înregistrare, de modificare și/sau de completare, de radiere a datelor, precum şi evidența tuturor modificărilor și completărilor. De asemenea, RI CAI va interacționa cu serviciul electronic guvernamental de autentificare și control al accesului (MPass) pentru autentificarea și controlul accesului în cadrul sistemului.

 

Ministerul Finanțelor este posesorul și deținătorul RI CAI. Totodată,  furnizorul de date este persoana fizică care are calitatea de candidat sau participant la Program sau este deținător al certificatului de calificare profesională și utilizează RI CAI pentru a depune cererile de înmatriculare la Program la nivelul de bază/intermediar/avansat, precum și cererile de eliberare, inclusiv de eliberare a duplicatului, de menținere și de suspendare a certificatului de calificare profesională.

 

După cum se menționează în nota informativă a proiectului, gestionarea exclusiv fizică a procesului de depunere și examinare a cererilor de înmatriculare la Programul de instruire și certificare în domeniul auditului intern în sectorul public, precum și a cererilor de eliberare, menținere și suspendare a certificatului de calificare profesională în domeniul auditului intern în sectorul public, implică un grad sporit de dificultate și crește, implicit, riscul de erori în procesul de colectare, evidență, prelucrare și stocare a datelor. Volumul mare de cereri (peste 200 cereri anual) care urmează să fie agregate și prelucrate limitează posibilitatea unei gestionări eficiente a resurselor umane implicate în acest proces.

 

Astfel, RI CAI are ca scop consolidarea infrastructurii normative și funcționale în domeniul digitalizării suportului pentru implementarea mecanismul de dezvoltare profesională și certificare în domeniul auditului intern în sectorul public. Sistemul va facilita administrarea eficientă a procesului de certificare a auditorilor interni și va asigura o bază solidă pentru îmbunătățirea continuă a competențelor profesionale ale auditorilor interni din sectorul public.

author icon

Marina Căldare

Instituții:

Ministerul Finanțelor al Republicii Moldova | Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

48 vizualizări

Data publicării:

24 Septembrie /2025 11:00

Catalogul tematic

Persoana fizică | Audit | Servicii electronice

Etichete:

digitalizare | persoana fizică | Audit

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon