Întrebări și răspunsuri

1. (10.4.16) Arhiva: Cine efectuează înscrieri în cărțile de muncă a deținătorilor de patenta privitor la durata activității desfășurate în baza patentei de întreprinzător?

Pîna la 01.01.2007, înscrierile în cartile de munca a detinatorilor de patenta privitor la durata activitatii desfasurate în baza patentei de întreprinzator s-au efectuat de catre inspectoratele fiscale de stat teritoriale sau, dupa caz, de catre primarii, iar pentru patentele eliberate si prelungite dupa 01.01.2007 – de catre Casa Nationala de Asigurari Sociale. Conform art. 17 alin. 3, durata activitatii desfasurate în baza patentei se include în vechimea de munca a titularului patentei, cu conditia achitarii contributiilor de asigurare sociala de stat. Potrivit pct. 45 din Hotarîrea Guvernului privind carnetul de munca nr. 1449 din 24.12.2007 pentru titularii patentei de întreprinzator, înscrierea în carnetul de munca se efectuiaza de catre organul fiscal care a eliberat patenta. (MO nr.5-7/23 din 11.01.2008 )(art. I pct. 1 si 2, art.III al Legii pentru modificarea si completarea unor acte legislative nr. 208 din 07.07.2006)

Instituții:

Serviciul Fiscal de Stat | Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

1216 vizualizări

Data publicării:

20 August /2019 11:45

Catalogul tematic

Administrare fiscală | Legislație fiscală | Patenta de întreprinzător

Etichete:

carte de muncă | patenta de întreprinzător | activitate | cnas

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon