04
10 2018
458

Aspecte fiscale ale operaţiunilor filantropice şi de sponsorizare

Întreprinderea X are intenţia să deschidă un magazin social. Pentru aceasta are nevoie de un sponsor (întreprinderea Y) pentru a achita adaosul comercial al bunurilor vândute în magazin. Apar întrebările:
1. Ar putea fi întreprinderea Y sponsor pentru întreprinderea X în cazul în care directorul întreprinderii X este şi administratorul întreprinderii Y în baza unei procurii?
2. Conform legislaţiei în vigoare, întreprinderea Y ar putea beneficia de deducerea de 5% coform prevederilor art.36 Codul fiscal?
3. Care este modul de contabilizare al acestor operațiuni la ambele întreprinderi?
Acest articol este destinat doar pentru utilizatorii abonați

Pentru a vă abona, selectaţi abonamentul:

Premium

1499 lei

Classic

999 lei

Electronic

899 lei

 

1 comentarii

avatar
Este necesar de luat in considerare si prevederile art. 832, lit. c) al Codului Civil — inadmisibilitatea donatiei în relaţiile dintre persoanele juridice cu scop lucrativ
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.