08
07 2021
315

SFS a stabilit prioritățile pentru anii 2021-2026

Consolidarea culturii fiscale în Republica Moldova din perspectiva factorilor politici, economici, sociali și culturali este una din prioritățile Serviciului Fiscal de Stat pentru următorii ani, fiind inclusă în Strategia  de deservire a contribuabililor pentru anii 2021-2026  plasată recent pe pagina autorității.
 
Strategia stabilește obiectivele ce vor duce la dezvoltarea/perfecționarea procesului de deservire a contribuabililor, simplificarea unor activități și procese exercitate nemijlocit de către contribuabili, optimizarea sistemului de comunicare și crearea condițiilor optime pentru cetățeni.

 

Astfel, conform Strategiei, obiectivele majore ale SFS pentru următorii cinci ani vor fi:

  • consolidarea sistemului de deservire a contribuabililor
  • extinderea serviciilor electronice prestate contribuabililor
  • fortificarea capacităților de comunicare cu contribuabilii
  • îmbunătățirea accesului la serviciile publice pentru persoanele cu necesități speciale
  • dezvoltarea eficace a nivelului profesional al funcționarilor fiscali.

 

Pentru realizarea obiectivelor în Planul de acțiuni cu privire la implementarea Strategiei sunt stabilite 12 acțiuni și 37 sub-acțiuni, printre care: îmbunătățirea procesului de declarare a obligațiilor fiscale pentru persoanele fizice-cetățeni; implementarea unui sistem de dirijare a contribuabililor prin programarea on-line a vizitelor către SFS; implementarea Rândului electronic; elaborarea mecanismelor de lucru privind identificarea contribuabililor din cadrul economiei digitale; dezvoltarea aplicației mobile „My Tax”; stabilirea normelor de deservire a persoanelor cu necesităţii speciale etc.

 

Potrivit documentului, printre obiectivele stabilite în perioada anterioară în scopul îmbunătățirii deservirii contribuabililor au fost asigurate continuarea inițiativelor de modernizare a serviciilor electronice, oferind acestora noi servicii, printre care: SIA „Gestionarea formularelor tipizate”;

Modulul „Cererea de înregistrare a contractelor de dare în locațiune a bunurilor imobiliare de către persoanele fizice” în SIA „e-Cerere”;

SIA „Înregistrarea activității independente”;

SIA „Stingerea obligațiilor fiscale prin intermediul SCITL – versiunea 2.0”;

SIA „Cabinetul personal al contribuabilului”

SIA „e-Factura” în cadrul achizițiilor publice.

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.