Știri
Soluționarea disputelor în cadrul SFS: ce modificări la Regulament au intrat în vigoare
Consiliul de soluționare a disputelor în cadrul Serviciului Fiscal de Stat, format din președintele Consiliului, şefii direcţiilor cu atribuţii de elaborare sau implementare a metodologiilor de control fiscal, de management a riscurilor, de examinare a contestațiilor şi a subdiviziunii juridice din cadrul autorității fiscale, va avea cel puțin 50% din componența Consiliului, reprezentanți ai asociațiilor din mediul de afaceri cu relevanță pentru domeniul fiscal, dar nu mai puțin de 3 reprezentanți.
Regulamentul privind organizarea și funcționarea Consiliului de soluționare a disputelor în cadrul Serviciului Fiscal de Stat, aprobat prin Ordinul SFS nr. 327/2018 a fost modificat prin Ordinul Serviciului Fiscal de Stat nr.12 din 15 ianuarie 2024, publicat în Monitorul Oficial din 23 ianuarie curent.
Totodată, contestația se examinează în cadrul Consiliului în cazul în care persoana care contestă a consemnat în cerere acordul cu privire la divulgarea datelor potrivit art.2741 alin. (6) din Codul fiscal şi contestă acte administrative prin care s-a stabilit o obligaţie fiscală în sumă de peste 250 mii lei pentru persoanele juridice, iar pentru persoanele fizice – 125 mii lei. Astfel, aceste plafoane au fost diminuate cu 50%, de la 500 mii de lei (pentru persoane juridice) şi 250 mii de lei (persoane fizice).
Ordinul privind modificarea Regulamentului a intrat în vigoare la data publicării.
Precizăm, în activitatea sa, Consiliul are următoarele atribuții:
a) examinează contestațiile depuse în conformitate cu prevederile art.2741 din Codul fiscal;
b) examinează actele aferente cazului;
c) ține evidența și sistematizează deciziile emise în Consiliu;
d) depistează situații care pot constitui practici defectuoase în domeniul controlului de stat și le prezintă spre examinare Consiliului național de soluţionare a disputelor în domeniul controlului de stat.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
914 vizualizări
Data publicării:
23 Ianuarie /2024 08:52
Catalogul tematic
Noutăți fiscale | Persoană juridică | Persoana fizică | Obligație fiscală
Etichete:
obligaţie fiscală | persoana juridica | persoana fizică | administrare fiscala | solutionarea contestatiilor
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.