03
04 2019
549

3. (28.15.8) Care este procedura de restabilire exemplarului a facturii fiscale în cazul pierderii acestuia?

În conformitate cu prevederile art.11 alin. (1) din Legea contabilității și raportării financiare nr. 287 din 15.12.2017, faptele economice se contabilizează în temeiul documentelor primare, iar în cazul pierderii documente lor contabile, în temeiul art.17 alin. (4) din Legii contabilității și raportării financiare, entitatea este obligată să le restabilească în termen de 3 luni de la data constatării faptului respectiv.

Astfel, în cazul pierderii exemplarului al facturii fiscale, agentul economic este obligat să-l restabilească, fapt posibil şi prin legalizarea copiei unui alt exemplar al aceleaşi facturi, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

Respectiv, documentul restabilit va justifica livrarea efectuată/procurare şi se va calcula obligaţia fiscală în partea ce ţine de TVA.

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.